Zažili jsme New York, Londýn, Milán, Paříž a Prahu plnou modelek, vizážistů, návrhářů, produkčních a výjimečných hostů. Na ty všechny chtěli návrháři a zástupci prestižních značek zapůsobit v tom nejlepším možném světle. Chtěli představit své kolekce jako ty nejlepší z nejlepších. Všechny to stálo moře práce, řadu dní tvrdých příprav, bezesných nocí a plánů, jak má vše vypadat.

K prezentaci dokonalé kolekce musí návrhář zvolit i skvělé modelky, stylový účes a rovněž precizní nalíčení. V této oblasti bývá přebornicí Vivienne Westwood, jejíž modelky často připomínají i slavné video k písni Michaela Jacksona Thriler.

Nás nadchlo více líčení než samotná kolekce modelů značky Christian Dior, jmenovitě prezentace Rafa Simonse, který poprvé představil kolekci pret-a-porter v barvách Dioru. Líčení bylo velice opulentní a odvážné. Vizážistka Pat McGrath pracovala velice úzce se samotným návrhářem. Chtěla vidět každý kousek látky, se kterou Raf pracoval. Poté následovala řada diskuzí, než vznikl finální návrh v podobě motýlích očí posetými “drahokamy”. Na molo nastoupilo 55 dívek, takže je jasné, že líčení muselo trvat hodiny a hodiny. Nicméně výsledek byl fenomenální a nezapomenutelný.

Mnoho odborných i módních časopisů nám vždy radí, ať se motivujeme dekorativním uměním francouzského domu Chanel. Jeho vizážisté vždy odvedou tu nejlepší práci a nebylo tomu jinak ani na týdnu módy v Paříži. I zde však do finální podoby vstoupil Karl Lagerfeld, podle kterého se řídí vše od A do Z.  Hlavním námětem byl lesk. Kreativní ředitel Peter Philips především významně vyzvedl a zvýraznil obočí modelek. Silný dramatický look, kterého chtěl Karl docílit, zařídilo několik vrstev make-upu. Lesk hrál významnou roli i ve vlasech a na těle modelek, takže celkový vzhled byl oslnivý přesně tak, jak to má Karl Lagerfeld rád.

A co z toho celého vyplývá? Je důležité se každé ráno zamyslet nad tím, co si vzít ten den na sebe, ale i jak se k danému outfitu nalíčit. Teprve poté bude váš styl na té nejvyšší úrovni.