Bloggerský rok s třináctkou na konci

/ Monika Kolářová

Jak už je zvykem, spousta populárních bloggerů se svým koníčkem definitivně skončila, začátečníci ale vlétli do rozjetého vlaku. Na počátku roku jsme si představili blogy zaměřené na tzv. DIY projekty, jejichž adresy by se měly objevit v záložkách všech domácích tvořilek.

Pondělky byly často věnovány stylovým zahraničním pisatelkám, které nás překvapují svým vytříbeným vkusem a něčím se liší od rozrůstajícího se stáda. Zmínili jsme, že některé (i české) módní blogy umí svůj potenciál využít pro dobrou věc, pro spolupráci s návrháři či samotnými značkami.

Celý rok vás také provázely rozhovory s předními českými bloggerkami, jejichž píle, pracovitost a touha prorazit v našem rybníčku byla vůbec poprvé oceněna v soutěži „Blogerka roku 2013“. Ze zajetých kolejí jsme na chvíli odbočili díky povídání o blozích, kterým šéfují mladí gentlemani.

Druhá polovina roku začala v duchu ostrých slunečních paprsků a nebesky modré oblohy, byla to ideální příležitost na tipy, kde a jak strávit svoji dovolenou. Inspiraci jsme hledali u nejoblíbenějších zahraničních bloggerek, které cestují častěji než kdokoli z nás. Populární článek se tak záhy dočkal druhého dílu.

Nechyběly ani články věnující se přímo blogu jako projektu. Mluvili jsme o kopírování, komentářích, anonymních uživatelích i hranicích slušnosti, které byly na podzim dle mého názoru překročeny. Podzim také znamenal očekávané týdny módy, na ten londýnský se opět probojovalo duo z A cup of style.

Bylo toho ale mnohem víc. Leandra Medine i Chiara Ferragni vydaly svoji první knihu, vybrané české bloggerky navštívily přehlídku značky F&F, mnohé z nich se také dostaly do hledáčku fotografů během konání MBPFW.

Jedno ovšem zůstává jisté – týmy kolem (zahraničních) módních blogů se začínají rozrůstat a jejich vliv a tvrdá práce jsou patrné především na sociálních sítích, v tištěných magazínech i reklamě, před kterou se v dnešní době stejně neschováme.

Foto: Pinterest