Bohémský vibe v podání Jiřího Kalfaře

/ Michaela Hošková

Mladý a nadějný český módní návrhář Jiří Kalfař představil svou jarní-letní kolekci a projekt, který je v Praze zcela ojedinělý.

Aktuální kolekce Jiřího Kalfaře dostala jméno BOHEMIAN SPIRIT//GYPSY&QUEEN. Jelikož celá kolekce má téměř teatrální bohémský vibe, rozhodl se Jiří Kalfař navázat spolupráci s tanečnicí Národního divadla v Praze Marii Dorkovou a společně s fotografkou Olivií Dvořákovou vytvořili nádhernou sérii fotografií, které máte nyní možnost zhlédnout i vy. A co k fotografiím a kolekci jako takové řekl sám návrhář?

1-3

„Hlavním materiálem užitým v této kolekci je hedvábí. To doplňuje bavlna a krajka, ale poprvé se v mé kolekci objeví i džínovina. Fotografie ukazují jen část kolekce. Kompletní řada modelů bude prezentována na módní přehlídce 27.2 v Emblem Hotelu“, upřesnil Jiří Kalfař.

A proč padla volba na fotografku Olivii Dvořákovou a jak se Jiřímu pracovalo s Marií Dorkovou? „S Olivií spolupracuji již delší dobu. Je to má dvorní fotografka. Její styl focení mi nesmírně vyhovuje, navíc vždy dokáže přesně vystihnout zadaný koncept a  náladu, kterou chci na fotografiích mít. S Marií se mi spolupracovalo báječně. Vím, že jsem chtěl použít tanečnici/baletku. Sám jsem byl dříve tanečníkem i modelem, a tak vím, že schopnost pohybu dokáže fotku zcela proměnit. Celá kolekce má teatrální bohemský vibe a ten Maria perfektně vystihuje“.

Komu je kolekce určena? „Kolekce je určena pro ženy, které nepodléhají trendům, ale s módou si hrají, používají ji jako určitý prostředek k sebevyjádření. Kolekce má oslovit ženy, které mají bohémského ducha, ale zároveň dokážou ocenit kvalitu materiálu a zpracování“.

4-1

Modely z této kolekce si budete moci koupit v chystaném POP-UP store v galerii GUD na náměstí Franze Kafky 3, a to od 29. února do 16. března. Poté bude kolekce ke koupi v showroomu návrháře, v butiku CzechLabels&Friends v Železné ulici a vybrané modely budou k dostání i v butiku  Parazit v Karlově ulici nebo MOLO7.

Zmiňovaný POP-UP není jen prostor k nákupům. Jiří Kalfař se spojil s galerií GUD a pod rukama samotného návrháře a jeho zkušeného týmu se na jeden měsíc přední část galerie změní v Pop-Up prodejní výstavu. Část výdělku z této prodejní výstavy je věnována na financování připravované výstavy pro děti v galerii GUD.

pop upbanner_ final black logo

„Velmi jsme přivítali Jirkův nápad využití přední části galerie pro módní výstavu jeho tvorby v době, kdy je tato část nevyužitá, kdy právě instalujeme uvnitř galerie další výstavu. Značná část výtěžku z prodeje jde na financování naší výstavy pro děti a to je nás velmi přínosné. Galerie GUD, jako nezisková organizace, se snaží každoročně zajistit financování svého provozu a realizace výstav, které jsou pro děti a jsou nekomerční“, řekla k projektu Kateřina Samková, ředitelka Umění pro děti, o.p.s., která galerii GUD realizuje.

Foto: Olivie Dvořáková