Co je to ten módní blog a kdo jej vymyslel? Co může nabídnout svým čtenářům a jaké výhody z něj má jeho autor? A co na tento fenomén říkají odborníci v průmyslu, návrháři nebo redaktoři těch nejznámějších světových časopisů? Na všechny tyto otázky se budeme postupem času snažit najít správné odpovědi.

Ale vezměme to pěkně od začátku, protože ne každý čtenář ví, co si pod tímto pojmem vlastně představit. Od dob, kdy vznikl internet, uplynula již řada let, a proto bylo jen otázkou času, kdy se klasické zápisky do deníčků přesunou do elektronické podoby. A tak najednou začaly vznikat internetové blogy, do nichž si mohli lidé zaznamenávat své dny běžící jeden za druhým. Někdo si psal o svém životě, další blogoval své postřehy, a pro mnohé byl takový blog místem, kde se mohl věnovat svému koníčku. Potom už zbýval jen kousek k tomu, aby se této myšlenky chytl nějaký módní nadšenec.

Módní blog je tedy v podstatě virtuální prostor, který nejčastěji vede jedna osoba, pokoušející se zachycovat oblast módy, tak jak ji právě vidí. Zajímají se o umění, návrháře, modelky, trendy a styl. A jsou to právě trendy, které současně i tyto blogy vytvářejí. Myslím si, že klíčem úspěchu je právě originální blogový příběh, opravdovost a sdílení, což směle konkuruje běžným tištěným magazínům, které nejsou na první pohled zdaleka tolik osobní.

Takovýto blog může mít každý z nás, můžete na něj psát své nápady a myšlenky, přidávat žhavé novinky z obchodů a společně se svými čtenáři si poskytovat rady ohledně nákupů. Můžete fotografovat pouliční módu nebo jej pojmete (tak jako většina módních blogerů) jako sebeprezentaci, což ale vyžaduje značnou dávku odvahy. A není to jen odvaha, kterou potřebujete k vedení svého království, ale o tom třeba zase někdy příště…

Monika Kolářová

Foto: medialniproroci.blogspot.cz