DELPOZO: Móda oslavující skutečnou ženu

/ Jana Čechová

Španělská módní společnost založená designérem Jesúsem del Pozo v roce 1974 patří dnes mezi nejprestižnější značky na mezinárodní úrovni. Vydobýt si však důstojnost a uznání není lehkým úkonem, natož ve světě módy.

Jesús del Pozo studoval design interiérů a nábytku. To ho však nenaplnilo, jak by si představoval a vydal se na cesty po řadě zemí světa. S návratem do Madridu přišla první vlna lásky k módě a rovněž první obchod s pánským oblečením, kterému dal své jméno. Netrvalo dlouho a během čtyř let, tedy kolem roku 1980 představil designér nejenom pánskou kolekci v Paříži, ale rovněž dámskou prêt-à-porter kolekci v Madridu.

Dlouho však nezůstalo jen u oblečení a společnost se začala rozvíjet dalšími kreativními směry. Nyní vám tato značka nabízí mimo jiné parfémy i svatební šaty.  Jeden z velkých úspěchů čekal Jesúse del Pozo při spolupráci s divadlem, když mohl navrhnout kostýmy i pro slavnou operu Carmen.

Za čtyři desítky let působnosti na trhu, si značka DELPOZO získala titul renomovaného a důvěryhodného módního domu na mezinárodni úrovni. Tvůrčí smysl i náročné řemeslo, převzaté z haute couture přináší společnosti ovoce do současnosti.

1796500_833097746706169_1414944233_n

Prestižní práce získala designérovi mnohá ocenění. Zakladatel měl však širší představy o vlastní působnosti a proto v roce 2003 založil nadaci, která dává příležitost studentům k vyjádření vlastního myšlení, představ i kreativity, které je možné prakticky zrealizovat.

Díky nadaci Jesus del Pozo více než sedmdesát studentů vyvinulo svoji první profesionální činnost. Nadace se kromě spolupráce s dalšími vzdělávacími aktivitami zajímá o projekty, které rozšiřují tuto sféru prostřednictvím výstav, sponzorství, grantů, stipendijních programů a dalších.

Po smrti zakladatele v roce 2011, spadla značka pod skupinu y Diseño, která název módní značky z původního Jesús del Pozo mění pouze na DELPOZO, a kreativním ředitelem o pár měsíců později jmenuje  Josepa Fonta, o kterém se mluví, jako o nejtalentovanějším návrháři své generace.

Josep Font

Josep Font byl do společnosti vybrán pro svůj kreativní cit, který se velmi podobá citu samotného zakladatele. K tomu však aplikuje nové barvy, formy i podstatný kus sám sebe. „Mluvíme-li o módě, člověk musí být velmi otevřený a musí se vyvíjet,“ svěřil se kreativní ředitel Josep.

Design samotného Fonta je moderní a extravagantní, hraje si s objemem i tvary, tyto hlavní prvky se také odráží v jarní kolekci letošního roku. Bundy s vnitřním opletením, šaty s květinovými potisky, kalhoty se záhyby i hedvábné topy hrající nebeskou modrou. Svatební šaty, tolik odlišné od těch klasických a o to krásnější a žádanější.

1655920_830870160262261_1801007188_n

Zástupci značky se vůči něžnému pohlaví vyjadřují velmi lichotivě. Uvádí, že mají slabost nejenom pro ženy, ale i pro jejich osobnosti, které zahrnují taktéž respekt a oddanost. DELPOZO pozoruje, naslouchá a ženu chápe. Ostatně je to právě žena, která inspiruje podstatu samotné značky.

DELPOZO má obchody v Madridu a v Miami. Návrhy se však prodávají v 17 městech včetně Hongkongu a Dubaje.

1237623_736214506394494_255219816_n

Sarah Jessica Parker pózovala v květinových šatech této značky, pro časopis InStyle a naproti ní tuto módu oblékla i mladá herečka Kiernan Shipka na předávání cen Emmy. Je tedy více než určující, že móda není věkově vyhraněna, nýbrž záleží na osobním vkusu a stylu každé ženy.

1604961_816152125067398_317615443_n

Kiernan Shipka

Právě včera představil Josep Font svou další kolekci pro podzim a zimu 2014-15 na newyorském módním týdnu a vy si ji můžete prohlédnout již nyní zde.

Foto: Profimedia.cz; Facebook.com/DELPOZO