Navrhovat a vytvářet své kolekce v jedné zemi, popřípadě v jednom městě, ještě vůbec neznamená, že ji i ve stejném městě musíte prezentovat. Tohoto strategického postupu nyní využije i Raf Simons, kreativní ředitel módního domu Dior.

V posledních letech se stává docela tradicí, že módní návrháři prezentují své kolekci v různých částech světa, často i proto, aby se dostali k širší části publika. Postupně zkouší atraktivní lokality, čerpají historické bohatství z různých koutů světa a zaměřují se na větší vzorek lidí.

Není tomu tak dávno, co Chanel v čele s Karlem Lagerfeldem představil svoji kolekci v Salzburgu nebo Dallasu, Tom Ford se zase rozhodl svoji podzimní kolekci pro rok 2015 představit místo na klasickém místě – londýnském týdnu módy , překvapivě v Los Angeles.

Nejčastěji jsou to právě kolekce Pre-fall, s jejichž lokalitami se hbitě experimentuje. Raf Simons si díky tomu v minulosti podmanil newyorský Brooklyn či netradiční destinaci Monako.

Po tom, co svoji jarní kolekci prezentoval klasicky během pařížského týdne módy, hodlá své nejnovější modely představit v japonském hlavním městě – Tokiu. Zajímavostí tedy může být celá nová kolekce, pokud se například Simons nechá více inspirovat východoevropskou kulturou a historií Japonska jako takového.

A není se vlastně ani tolik čemu divit, jelikož celou událost, na kterou se můžeme těšit již 11. prosince, doprovází otevření nového butiku Dior, ten se bude nacházet v jednom z japonských distriktů – Omotesandu.

Doprovodný program celé události tvoří také tématická výstava a kniha plná fotografií. Autorem je světoznámý módní fotograf Patrick Demarchelier, který knihu zasvětil nové tváři tohoto francouzského módního domu, jíž v několika posledních letech nabývá.

Foto: WWD