A možná to způsobily i pochybnosti nad tím, že Domenico Dolce neměl ani dostudovanou žádnou odborně zaměřenou školu, což se snažil dohánět prací pro návrháře jménem Giorgio Correggiari, pro kterého později pracovali se Stefanem společně.

Netrvalo dlouho a okolí si začalo všímat jejich nesmírného talentu, díky němuž se hravě doplňovali. Slovo dalo slovo, podali si ruce nad společně založenou firmou a už v říjnu 1985 představili svoji první kolekci „Real Women“ jako součást milánského týdne módy. Nedostatek finančních prostředků řešili tím, že jejich modely byly prezentovány na modelkách-kamarádkách. Tržby ovšem nedopadly podle jejich očekávání a bez finanční pomoci rodiny by se skalní příznivci nedočkali ani jejich druhé kolekce.

fcb8c416491ad803942fa501e5885ef0

Právě ten moment byl možná v jejich práci zlomový a odrazili se od naprostého dna. Třetí kolekce potěšila světoznámé editory a čtvrtá, inspirovaná sicilskými kořeny Domenica, už znamenala opravdový vstup na italské módní pole. Se čtvrtou kolekcí přišly na svět tzv. sicilské šaty, které módní tisk zařadil na seznam 100 nejdůležitějších šatů, které byly kdy navrhnuty.

Postupem času se ke kolekcím dámských oděvů přidalo také spodní prádlo a plavky, zboží se exportovalo například do Japonska nebo Spojených států amerických, kde v roce 1990 otevřeli vlastní showroom. Následovaly modely pro pány jdoucí ruku v ruce s vlastními parfémy a také luxusní ručně vytvářené róby za statisíce. Mezi léty 1992 a 1998 dokonce vytvářely šaty svatební.

c28ed9538ad9b099e6d4ffe7b5899108

Psal se rok 1993 a jejich modely najednou nosily takové hvězdy jako je například zpěvačka Madonna, pro kterou o několik měsíců později začali navrhovat kostýmy pro turné Girlie Show. O rok později založili druhou – o něco méně nákladnější – linii D&G určenou mladším ročníkům, která se v roce 1996 prezentovala pouze na internetu (dnes již neexistuje).

f3d916e8de9a1f2d49976795762fa1f2

Zkusili si zahrát roli v několika filmech, pracovali jako stylisté pro zpěváky, v Japonsku otevřeli svůj první butik, začali mít kontroverzní nápady. Ty se líbily Madonně, Missy Elliot, Beyoncé nebo Whitney Houston. Začali si brát inspiraci z různých sportovních odvětví, doplnili to myšlenkou svůdných korzetů, přebírali jedno ocenění za druhým.

Na svých bedrech si bohužel také nesou paradoxní reklamní kampaně hraničící s morálními zásadami a také další šmouhu v podobě obvinění z neplacení daní, jež na veřejnost prosáklo v roce 2009, a kvůli kterému si málem odpykali skoro dvouletý nepodmíněný trest. V říjnu minulého roku se ovšem doslova vyhnuli kulce a byli zproštěni viny.

90e36dc41dbb778124befe64aceed135

Jejich poslední kolekci zasvěcenou náboženství a mateřství si můžete prohlédnout zde. Myslíme, že třicátiny své značky oslavili opravdu velkolepě!

Foto: WWD