Další galerie
Desktop262_opt
Zprávy 19. Listopad 2014

Kontroverzní “plus-size” kampaň

Výroky kolem ženské postavy doprovází dlouholetý příběh módy již od jejího počátku a nekonečné debaty na téma šířky, výšky, tvaru či zaoblení nabývají v posledních několika letech nevídaných rozměrů. Ne jinak je tomu u poslední kampaně, kterou má na starosti americký Vogue.

Ženská postava se v módním průmyslu řeší doslova každý den a dokonalé míry jsou nám pod nos servírovány častěji než náš oblíbený dezert.

Stále častěji se také ukazuje, že společnost už má řečí o vyhublých modelkách a klamavých reklamách docela plné zuby a jednou za čas ocení pohled na ženy s křivkami, u nás bychom je označili za ženy “krev a mlíko”.

Ale kde se nachází hranice mezi tím, zda je žena ještě tou hubenou modelkou, které vídáme na přehlídkových molech a na stránkách módních magazínů a ženou, která má prostě jen o pár kilogramů navíc?

Americký Vogue přišel s novou kampaní, ve které je pro značku Calvin Klein nafocena ve spodním prádle modelka Myla Dalbesio, jejíž půvab se rozhodně nezapře a fotograf Cass Bird si s černobílými fotografiemi vážně pohrál .

A aby nebyla jedna žena plných tvarů málo, přidal k tomu Vogue porci dalších žen podobné velikosti. Jenže místo toho, aby za svůj čin sklidil chválu od všech, které už vyhublost nebaví, pěkně si zavařil pod kotlem.

stažený soubor

Myla totiž nosí velikost 10, a proto mnozí nechápou proč je kampaň označena za plus-size, což by znamenalo, že všechny ženy s desítkou a výš se automaticky řadí do nadměrných velikostí. Už asi chápete, proč tolik rozruchu.

main.original.585x0 (2)

Myslíte, že existuje vůbec nějaká hranice, od které máme právo označovat ženskou velikost za plus-size? Nebo se v případě Vogue jedná o pouhé zaškatulkování, které ještě mnohem více zvýraznilo neobvyklost celé kampaně, za kterou očekává časopis aplaus?

Jak se říkává, pro dobrotu na žebrotu…

Foto: Cass Bird for Vogue

Komentáře

Podobné články