Tento boj dohnal například značku Fendi téměř k úpadku. Tato značka postavila svou historii, světoznámost a úspěch právě na kožešinách. Jen díky kabelce Baguette zakladatelky značky, kterou její vnučka oprášila, firma nezanikla a opět na světových trzích i módních molech boduje. Tento podzim se opět vrací i s kožešinou, která podzimní trendy zcela ovládla.

Nejen značka Fendi je proslulá kožešinou, ale například i značka Yves Salomon, kterou zdobí motto nebo můžeme říci pomyslný podtitul „Ze Sibiře do Paříže“, a která svými kožešinami spojuje francouzský styl a ruské řemeslo. Devadesát let tradice totiž proškolilo tuto módní ikonu, jejíchž služeb dodnes využívají módní domy jako Christian Dior a Louis Vuitton.  Tuto značku odstartoval holý boj o přežití a nesprávné politické názory. V roce 1910 byl zakladatel značky Gregorij  Salomon za své politické názory odsouzen k vyhnanství na Sibiř. Jak známo je sibiřská zima nelítostně krutá a obchod s kožešinami tu má svou tradici již od 13. století. To dobře věděl i Gregorij a začal brázdit celé Rusko, aby pro své zákazníky našel ty nejvzácnější materiály a stal se tak jedním z nejváženějších obchodníků s kožešinami. Gregorij Salomon svým příběhem, dobrodružnou povahou a osobitým kouzlem připomínal hrdinu Dostojevského románu. Rychlým tempem si podmanil celý Petrohrad, tehdejší centrum kožešnického obchodu. Odtud později zamířil do Paříže, odkud v době druhé světové války odjíždí do Spojených států, kde svůj obchod i “know-how” předává synovi Borisovi. Toto pomyslné žezlo Boris přebírá bravurně. Začíná vozit vzácné kožešiny a kůže (astrachán, kožešiny ocelotů, panterů, leopardů a jaguárů) do Francie, kde je nechává upravit. Netrvá dlouho a přední módní domy jako například Christian Dior se stávají jeho vzácnými klienty. I třetí generace rodu Salomon pokračuje v tradici a do své klientely zve další světová jména jako Thierry Mugler, Nina Ricci nebo Azzedine Alaia. V 80. letech vzniká vlastní značka Yves Salomon, kterou si v roce 1997 vybírá Jean Paul Gaultier jako dodavatele pro svou první přehlídku haute couture.

Dnes firmu vede již zástupce čtvrté generace Thomas Salomon, který dodává kožešiny dalším módním domům jako Prada, Sonia Rykiel, Yves Saint Laurent i Louis Vuitton. Thomas světu představuje i vlastní řadu kožešin s názvem Meteo by Yves Salomon, která zákaznice oslovuje mladistvým designem a dostupnějšími cenami. Právě tuto řadu si mohou dopřát i české zákaznice, protože luxusní butik DUSNI3 v centru Prahy skrývá několik výjimečných kousků, kterým bude těžké odolat.

Kožešina hřála již naše dávné předky, a tak není nutné ji zavrhnout. Zavrhnout je nutné lidi, kteří pro kožešinu zvířata nelidsky týrají a bezmyšlenkovitě zabíjí.

Foto: DUSNI3