La Martina, značka opředená rodinnou tradicí

/ Monika Kolářová

Pražské Palladium je opět o něco bohatší. Konkrétněji o butik s živými květinami, smyslem pro ojedinělý design, vybavený nejedním pohodlným křeslem. A to vůbec není vše, co vás po příchodu do prodejny La Martina čeká.

Argentinská módní značka inspirovaná jezdectvím a vůní kůže, La Martina, není v Česku žádným nováčkem, svůj první obchod zde otevřela už v polovině října v Galerii Šantovka v Olomouci. O několik týdnů později, 8. prosince, následovalo otevření prodejny pražské, která stojí za návštěvu nejen díky svému kouzlu tradice.

Příběh značky se začal psát již v roce 1982, kdy Argentinec italského původu Lando Simonetti začal na trhu postrádat firmu, která se specializuje na vybavení královského sportu – koňského póla. O spoustu úsilí a tři roky později Lando založil vlastní značku i první butik – v Buenos Aires, kde začal s prodejem jezdecké obuvi a sedel, následovala výroba dresů pro sportovce.

Pro zakladatele možná trochu nečekané se stalo o několik měsíců později skutečností a nabízené dresy si oblíbili i mladí lidé, kteří se sportem neměli moc společného. Začaly se tak vyrábět různé kousky oblečení pro volný čas, pro muže i ženy a vhodné pro kteroukoli denní příležitost. Následovala výroba cestovních tašek, hodinek či parfémů a značka postupně získávala na věhlase.

Dnes představuje lukrativního dodavatele vybavení do několika desítek sportovních klubů, jejich kousky nosí studenti prestižních škol Yale, Harvard či Cambridge a také se zaměřuje na technologické inovace bez upuštění vysokých nároků na design.

Nahlédněte do fotogalerie a přesvědčte se sami, že butik díky svému čistému a originálnímu interiéru rozhodně stojí minimálně za návštěvu.

Foto: Archiv firmy