Lifestyle vs. móda a stylové bizarnosti módních značek

/ Silva Arsenie

Co první se vám vybaví při návštěvě obchodu světových módních značek? Dokonalé šaty, nebezpečně krásné boty nebo dechberoucí kabelky? Ne tak docela. Módní domy už dávno neprodávají samotnou módu, ale mnohem víc. Ptáte se, co?

Více než samotná móda se prodává právě lifestyle dané značky. Ten teď ale dostal nový rozměr díky pár bizarnostem, které mají k módě možná už trochu dál.

Trend “neoblečení” se objevil v posledních pár sezónách. Určitě jste zaznamenali, že před nedávnem značka Vetements zařadila do sortimentu svých stylových kousků oblečení i jeden zvláštní doplněk. Řetízek, který v sobě po otevření skrýval drtičku marihuany. Tento multifunkční doplněk byl dostupný hned ve dvou barevných kombinacích – ve zlaté a stříbrné. Pokud jste čekali, že tahla “sranda” bude stát pouhých pár stovek, jste na omylu. Jeho cena byla 740 dolarů a vyprodal se během okamžiku.

Od té chvíle bylo jasné, že to takový kousek nebude první nenositelnou věcí na módní scéně. Následovalo kolo Balenciaga a kolečkové brusle s jehlovými podpatky Saint Laurent. Nejbizardnější sortiment má ale na svém kontě značka Supreme. V loňském roce to byla cihla. Nejaktuálnějšími kousky z nového lookbooku je jógamatka a čísnké hůlky.

Jako další se přidal designer Raf Simons. Ten kromě oversized svetrů s nápisy <3 NY a “OUT OF THIS NIGHTMARE” v kolekci AW17 představil i lepící pásky se slogany “YOUTH PROJECT” a “WALK WITH ME”.

Zdá se, že éra politických a názorových sloganů nezůstane jen samotným trendem, ale právě lifestylem. Stejně tak není náhodou, že právě Raf jako bývalý kreativní ředitel módního domu Dior pokračuje.

Spouští tím snad novou vlnu tolik věhlasného “WE ALL SHOULD BE FEMINISTS” ?