Michael Kors kupuje značku Jimmy Choo

Luxusní střevíčky proslavila hlavně Carrie Bradshaw ze seriálu Sex ve městě, ale ráda je nosila třeba i princezna Diana. Brzy bude mít nového majitele.

Značku, která se zaměřuje na luxusní obuv, kupuje Michael Kors od původního majitele, JAB Holding Company, za 1,2 miliardy dolarů. Pro příznivce bot Jimmy Choo to bylo překvapením, nikdo totiž nečekal, že se spojí dvě tak rozdílné značky. Michael Kors totiž sice rozhodně patří k luxusnějším značkám, ale ceny jejich výrobků se pohybují o dost níže než u Jimmy Choo, kde za boty zaplatíte od 500 do 3000 euro.

Jedná se o první značku, která bude patřit pod Michael Kors. Té se přitom v poslední době příliš nedařilo – prodeje klesaly a firma se musela uchýlit ke slevám, které výrazně poškodily image značky. CEO značky Michael Kors John D. Idol ale popírá, že by měl stejné chyby zopakovat i v případě Jimmy Choo. Naopak má se značkou, která má podle odborníků skutečný potenciál k úspěchu i u mladších generací, velké plány. Jimmy Choo by měl zůstat nezávislým brandem s vlastními návrhy, přičemž je možné, že sortiment brzy doplní kabelky, na něž se Michael Kors specializuje. Další možnou cestou vývoje je luxusní pánská obuv, ve světě silně rostoucí trend.

Vzhledem k naprosto rozdílným cílovým skupinám ovšem není divu, že  fanoušci Jimmy Choo mají o budoucnost značky obavy. Jimmy Choo v posledních letech měnil majitele několikrát, snad se mu pod Michael Kors tedy bude konečně dařit. Doufejme jen, že Michael Kors dodrží své slovo a značka skutečně zůstane nezávislá a bude dále nabízet umělecká díla v podobě těch nejkrásnějších střevíčků.