Obnova značky Charles James

/ Monika Kolářová

Chanel, Dior, Oscar de la Renta a nově také značka Charles James, ze které se rozhodl filmový magnát Harvey Weinstein vybudovat slibnou konkurenci.

Vzpomenete si ještě na minulé pondělí, konkrétně na okázalou událost Met Ball, jejímž hlavním tématem a inspirací pro výběr rób byl britský návrhář Charles James? Stačí si vybavit bohaté šaty Karolíny Kurkové či Sarah Jessica Parker a budete doma.

Desktop199

Celý večer byl zasvěcen vzpomínce na nadaného návrháře, který tento svět opustil před 36 lety. Charles James byl jedním z nejlepších couturiérů celé módní historie a jeden z nejvýraznějších tvůrců 40. let, který přišel např. s tvz. „taxi dress“ – šaty, které si zákaznice stíhaly obléci při cestě na akci v taxíku. Později se ovšem ukázalo, že se nejednalo o návrat pouze na jediný večer pro jediný červený koberec s navazující výstavou v newyorském Metropolitním muzeu.

Rozum a finance do hrsti totiž už podruhé (v roce 2007 znovuobnovil společně se Sarah Jessicou Parker značku Halston) vzal filmový magnát Harvey Weinstein, který se společně se svojí ženou Georginou Chapman (spoluzakladatelkou značky Marchesa) rozhodli obnovit tuto značku a vdechnout jí zcela nový rozměr.

„Modely a róby od Charlese Jamese vzaly přítomným na Met Ball doslova dech. Po dlouhou dobu byla jeho práce inspirativní nejen pro mě, ale pro každého u Marchesa,“ okomentovala situaci Georgina. „Jsme poctěni, že můžeme výstavu dostat do muzeí a měst a především přinést ducha a styl Jamese zpátky do nákupního prostoru“, dodala návrhářka.

Foto: Pinterest