Zdravé a rychlé: Co si uvařit, když se nudíte a honí vás mlsná

/ Tereza Spilková Foto: eirinkristiansen.com

Přijde víkend a díky špatnému počasí ho trávíte doma. Nevíte co by a najednou stojíte před otevřenou ledničkou a hledáte něco, co byste si dali. Jestli máte pár minutek volného času a hroznou chuť na něco dobrého, zkuste si uvařit něco rychlého, zdravého a hezkého.

Crumble

Crumble je sladký a dobrý. Skládá se ze všeho zdravého, takže je to super zákusek i snídaně. Nakrájejte ovoce dle vlastního výběru – jablka, broskve, švestky nebo použijte jahody a lesní plody. Ovoce můžete, ale nemusíte, osladit. Skvělé je přidat ještě třeba skořici (k jablku) nebo vanilku.

Směs dejte do pečící mísy a navrch hustě posypejte drobenkou (Máslo nebo margarín, cukr a ovesné vločky smíchejte v míse tak, aby z nich vznikla drobivá hmota.) z ovesných, pohankových nebo jiných vloček dle vlastního výběru.

Dejte péct do trouby na 180 stupňů na několik minut, dokud drobenka nezezlátne. Hranolky

Hranolky jsou jedno z našich nejoblíbenějších jídel. Až příšte budete mít chuť na chipsy nebo něco podobně nezdravého, zkuste tenhle rychlý recept na hranolky.

Stačí oloupat a nakrájet brambory a poté je namočit do vody. Čím déle je ve vodě necháte, tím budou křupavější (klidně několik hodin). Pak je osušte, osolte a dejte na ně bylinky, mletou papriku či pepř. Dejte do trouby péct na 230 stupňů asi na 20 minut.

Dejte si k nim třeba domácí kečup nebo guacamole. 
Domácí zmrzlina

Jestli vás honí chutě a chcete něco rychlého ale zdravého, zkuste rychlou zmrzlinu. Potřebujete na ní jen zmražené ovoce – banány, broskve, jahody, lesní ovoce.

Ovoce stačí rozmixovat v mixéru a případně přidat trochu cukru, mandlového mléka nebo vody a máte super zmrzlinu během dvou minut. My milujeme například tu z banánů. Stačí do ní přidat práškové kakao a máte skvělou čokoládovou zmrzlinu.

Domácí Nutella

Legendární Nutella není nic extra zdravého, to víme všichni. To nás ale nezastaví od toho ji sníst lžičkou na posezení. Zkuste pro změnu tuhle veganskou a zdravou variantu. Je rychlá, jednoduchá a hlavně zdravější.

Potřebujete jen mixér, ve kterém všechny ingredience smícháte a voilà!

6 datlí
půl hrnku rostlinného mléka
3/4 hrnku javorového syrupu/agáve/případně medu
1/3 hrnku práškového kakaa
vanilkový extrakt
hrnek lískových oříšků