Kamenné prodejny vsází na několik různých triků, jimiž dostanou zákazníka přesně tam, kam potřebují. Sníží cenu o třetinu, ale visačka hlásí 70% dolů, což nám evokuje perfektní nabídku. Naservírují nám nabídku 2+1 a my jí pod tlakem situace podlehneme, i přesto, že jsme měli v plánu koupit zboží pouze v jednom kuse.

U nákupu oblečení zase pro změnu oželíme jinou velikost, barvu a s příslibem, že do těch parádních kalhot určitě zhubneme, si neseme výhodný nákup. Výhodný do té doby, než za rok zjistíme, že se ručička na váze rozhodně nepohnula směrem vlevo.

I proto si myslím, že bychom měli více začít přemýšlet o tom, že nákup oděvu má být něco jako naše investice. Nejedná se samozřejmě o nákup nemovitosti nebo pozemku, protože oděv okamžitě začíná ztrácet na hodnotě (pokud se tedy nejedná o vzácné haute couture kousky). A také to nelze porovnávat s tím, když jsme ochotni zaplatit za trendové věci pro jednu sezónu – na těch ovšem můžeme ušetřit.

Investovat se rozhodně vyplatí do kabátu, kožené obuvi, kabelek a bund. Pokud si necháte záležet na kvalitním materiálu, nenápadné barvě a perfektním střihu, uděláte z nich nadčasové kousky, které vás budou provázet několik let života.

V internetovém obchodě si zboží nemůžeme nijak osahat a spoléháme pouze na informace a fotografie. Nejčastějším trikem je, že eshopy budí dojem exkluzivity a mají zboží pouze v omezeném množství nebo jej prodávají pouze v omezeném čase, což opět způsobuje tlak na zákazníka. Další inspiraci a známé triky pro nakupování můžete najít v mém článku Jak nakupovat chytře ve slevách.

V tomto období se vyplatí více než během celého roku nad zvoleným nákupem opravdu dobře přemýšlet, jelikož mnohokrát není sleva jako sleva. Proto nakupujte vždy s rozumem a bez růžových brýlí na nose. A ne, do těch bezvadných kalhot vážně asi nezhubnete.

Foto: Pinterest