Superpotraviny, které máme doma a nevíme o nich

/ Silva Arsenie

Acaí, chia, baobab, lucuma, nebo třeba camu camu bobule patří na žebříček top super potravin. Samozřejmě mají vysoké množství prospěšných látek, vitamínů a minerálů, ale jsou také trendy potravinami. To s sebou ale také nese fakt, že nejsou dostupné každému a rozhodně nestojí pár korun. Označení superfoods nese ale spoustu dalších potravin. Dost možná o nich ani ještě nevíte a většinu z nich máte i doma. O jaké „obyčejné“ zázraky se jedná?

Superpotraviny jsou skvělé. Obsahují neobyčejné množství vitamínů, minerálů, antioxidantů, enzymů, proteinů, stopových prvků, esenciálních mastných kyselin a vlákninu. A jaké jsou účinky? Mají schopnost zvyšovat energii, vitalitu, sílu, posilují imunitní systém a také detoxikují organismus. Tím vyživují celé tělo. To se pak odráží na stavu naší pleti, vlasů, nehtů a vůbec celkové krásy. Díky pravidelné konzumaci těchto zázračných potravin si tak bez problémů můžete oddálit vrásky, zpevnit pokožku a mít hezčí vlasy.

Které potraviny vám k tomu dopomohou?

Pohanka

V posledních letech dostala i pohanka označení superfoods. A není divu. Díky svému vysokému obsahu hořčíku posiluje kardiovaskulární systém, zlepšuje prokrvení a snižuje tlak. Díky vysokému obsahu bílkovin se zase hodí při hubnoucím režimu. Uvařte si ji ráno na sladko místo ovesné kaše, nebo ji na slano zakomponujte do zeleninových salátů, které budou skvělou večeří bez výčitek.

Fazole

Jeden šálek vařených fazolí denně dokáže snížit hladinu špatného cholesterolu až o 20 %. Také stabilizuje hladinu krevního cukru a inzulínu, snižuje krevní tlak, riziko infarktu i mozkové mrtvice. Fazole jsou bohaté na vitamíny skupiny B, vlákninu, železo, draslík, zinek a další minerální látky.

Brokolice

Potravina, kterou by měly do svého jídelníčku zařadit všechny ženy. Pomáhá snižovat riziko rakoviny prsu. Mimo to také je bohatá na draslík, vápník a vitamín C. Obsahuje téměř dvojnásobné množství vitamínu C, než je například v pomeranči. Také má protizánětlivé vlastnosti a čistí krev.

 Mák

Tuzemská super potravina, kterou najdeme snad v každé kuchyni. Má až zázračně vysoký podíl vápníku, omega 6 mastných kyselin a množství dalších důležitých látek pro zdraví. Přisypejte ho do ranní ovesné kaše, do pečení, nebo si vyrobte vlastní makové mléko.

Lahůdkové droždí

Za zmínku stojí také lahůdkové droždí. Oproti tomu klasickému je daleko chutnější a to i bez nepříjemného zápachu.
Skládá se z 50% z bílkovin a přitom má nízký obsah tuku. Mimo to má vysoký obsah vitaminu B. Dokonce se řadí mezi jeden z nejbohatších zdrojů těchto vitamínů vůbec.

Špenát

Jedna z nejdůležitější listové zeleniny vůbec a to díky vysokému obsahu vitamínu A, železu, sodíku, draslíku, vápníku a hořčíku. Špenát obsahuje více než 88 % vody a jeho syrová šťáva je doslova zázrakem pro naše tělo. Dopřejte si ho třeba v raním smoothie. Stačí hrst čerstvého špenátu, jeden banán, pomerančová šťáva a kiwi.