V hlavní roli růže jménem Lancôme

Pověstná fuchsiová růže, kterou si značka Lancôme zvolila za svůj symbol, slaví letos jubileum svého rozkvětu. Pojďme si přiblížit její voňavý příběh.

Je symbolem krásy, barvy, svěžesti a smyslnosti, ale i vášně, emocí a svůdnosti. Růže byla odjakživa úzce spjata s historií francouzské parfumerie. Bylo tedy naprosto přirozené, že právě tuto květinu si vybral Armand Petitjean, zakladatel Maison Lancôme.

Ten ji s vášní pěstoval v zahradách u své vily ve Ville D’Avray a vyráběl z ní své první vůně.  V roce 1935 byl za své dva parfémy, v nichž hlavní roli hrála právě růže – Tendres Nuits a Conquête – oceněn na světové výstavě v Bruselu.Růže se tak okamžitě stala symbolem parfémů Lancôme. Stylová růže na dlouhém stonku s malými lístky je součástí každého výrobku i reklamy. V roce 1974 se její podoba ještě zjemnila, když přišla o několik svých lístků a pomalu začala ožívat v reklamách a na produktech.  V roce 2000 dostal fotograf Nick Knight volnou ruku a upravil růži pro reklamní kampaně. V roce 2010 se díky kampaním Maria Testina znovu stává ústředním motivem reklamní komunikace. Pro parfém Trésor navrhla jeho autorka Sophia Grosjman růži něžně objímající žhavé broskvové tóny – jedinečná vůně, která bude navždy doprovázet ženy a jíž propůjčily tvář ty největší herečky stříbrného plátna –  od Isabelly Rossellini až po Penélope Cruz.

Růže jménem Lancôme

Proslulý francouzský zahradník Georges Delbard strávil v roce 1973 spoustu času snahou o vypěstování nového druhu růže.  Díky svým zkušenostem a trpělivosti se mu podařilo najít spojením purpurové růže a růže v barvě lila vzácný sytý fuchsiový odstín, který je typický pro značku Lancôme. Robustnost růže zděděná po « otci » : růži  Chène, která je známá svou odolností. Jemná, ale silná, výrazně osobitá růže s nezapomenutelným zabarvením, kterou dodnes, čtyřicet let od jejího vzniku, pěstuje Arnaud Delbard, vnuk muže, jež tuto květinu vyšlechtil. Jednou za rok vyrůstá ze země, v níž byla vyšlechtěna – ve vesnici Malicorne, v regionu Allier, Bourbon, ve Francii. Celková roční produkce je omezena pouze na několik tisíc rostlin.

Nová etapa příběhu této květiny začala v roce 2012. Značka Lancôme se začala zajímat o překvapující vitalitu růže Lancôme a přišla na to, jak vyextrahovat nejčistší a nejsilnější látky z rostliny. Jejich výzkum došel tak daleko, že přišli na to, jak tyto látky pěstovat a zachovat všechnu jejich svěžest i regenerační schopnosti. Vznikla tak nová aktivní látka, díky které se objevil luxusní produkt z řady Absolue, krém Absolue L’Extrait. Značka Lancôme tak neodmyslitelně patří k růži, stejně jako je růže nezbytnou součástí Lancôme.

Foto: Archiv značky