Valentino si podmanil Šanghaj

/ Monika Kolářová

Před necelým týdnem byl v Šanghaji velkolepě představen nový vlajkový obchod značky Valentino, který se honosí druhou největší rozlohou, ihned za prodejnou v italském Miláně.

Uplynulo již šest let od doby, kdy byl v Číně otevřen vůbec první obchod oblíbené italské značky Valentino. Dalšího z nich, třípodlažního a o celkové ploše 790 metrů čtverečních, se dočkalo nejlidnatější město této země – Šanghaj. Navrhoval jej britský architekt David Chipperfield.

Slavnostnímu otevření předcházel bohatý program včetně uvedení zatím nespatřené kolekce. Vůbec poprvé v historii tak italský módní dům prezentoval svoji novou kolekci mimo Paříž. Přehlídkové molo se ten večer proměnilo ve hru barev, svět a rozličných materiálů, aby dalo šanci co nejvíce zdůraznit jednotlivé modely.

Návrhářům se povedlo v unikátní kolekci spojující ready-to-wear, haute couture i šperky namíchat na jednom místě a ve stejném čase odkaz dědictví i přesah do budoucnosti. Maria Grazia Chiuri a Pierpaolo Piccioli o své kolekci prohlásili: „Kolekce reprezentuje ženu mnoha tváří, elegantní a hravou zároveň. Inspirovali jsme se čínskou kulturou, jejíž prvky se promítly například ve špercích.“

V kolekci, jež nese typickou červenou barvu značky, která je zároveň klíčovou barvou pro čínskou kulturu, tak dochází ke spojení myšlenek obou zemí. Jednotlivé modely jsou pokryté květy, perličkami či přizdobeny krajkou. Průsvitné materiály jsou zkombinovány s kůží, nechybí šortky, halenky, šaty či kabátky.

„Samozřejmě, že by bylo mnohem snazší zde zopakovat stejnou kolekci, která byla k vidění již v říjnu, ale žijeme v propojeném světě a snažíme se co nejvíce komunikovat. Je to kolekce s ústředním motivem identity. Chtěli jsme promluvit o identitě naší značky, naší osobní vize. Identitě ženy, která může mít v jednom okamžiku různé tváře“, potvrdilo duo kreativních návrhářů.

Foto: WWD