Značka ASOS přestala retušovat fotografie modelek a svět ji za to miluje

/ Karolína Fialová Foto: Nylon, Elle, Pinterest, Twitter

Nedávno zákazníci a zákaznice nakupující na webu britského e-shopu s módou ASOS zpozorovali, že na modelkách předvádějících plavky je něco jinak. Fotografie s viditelnými znaménky a striemi okamžitě oblétly sociální síť Twitter a ASOS zahrnula vlnou chvály média jako Independent, Kombini nebo Nylon. Krok značky si reakce zajisté zaslouží, zároveň nám ale ukazuje, jak dalekou má před sebou ještě společnost cestu, aby se zbavila módním průmyslem nastavených standardů krásy.

Strie a znaménka na těle jsou totiž stejně přirozené jako například opěvované dlouhé nohy, plné rty nebo symetrický obličej. To, že ve světě módy neexistují věci jako akné, celulitida nebo právě strie, posílá konzumentům fotografií jasnou zprávu, že naprosto hladká pleť a štíhlé tělo jsou normální. Ale už je konečně čas přestat slovo „normální“ používat ve vztahu k našemu vzhledu.

ASOS jde vzorem, aby se neretušování fotografií stalo samozřejmostí – ne odvážným krokem.

Jestli je něco normální, je to diverzita. Časy se naštěstí mění a móda se začíná, i když velmi pomalu, zbavovat některých tabu, jako je například stáří. A ASOS svým dílem k hnutí „body positive“ také přispěl. Můžeme jen doufat, že podpora podobných kroků ze strany veřejnosti inspiruje i ostatní prodejce a bude dále posouvat imaginární hranice, které si módní průmysl hlídá jako ostříž.