-->

Leden: Tradiční doba na změnu životního stylu

/ Redakce

Vánoční svátky skončily a s nimi i období odpočinku a mnohdy i nezřízeného přejídání. Je jasné, že v mnoha domácnostech nastává období diet a detoxů. I když tvrdíme, že si novoroční předsevzetí nedáváme, právě hubnutí je vždy trhákem lednových reklam.

Jednorázové diety nejsou tím nejlepším řešením. Rozhodnutí něco změnit by mělo být komplexnější. Jedině tak výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Začít můžete kdykoliv, nejen když je zrovna prvního nebo tradičně pondělí. Na změnu životního stylu není nikdy pozdě. A kde jinde začít než u životosprávy.

Říká se, že štěstí přeje připraveným. Rozhodně na tom něco je, vrhnout se do víru zdravých potravin bez špetky vědomosti rozhodně nedoporučujeme. Když už se rozhodnete se svým tělem něco udělat, nechte si čas na rozmyšlenou a vytvořte si cíl, kterého chcete dosáhnout a jakým způsobem. Pokud rádi jíte zeleninu, ovoce a zdraví prospěšné potraviny, pak máte vyhráno. Pokud holdujete spíše fastfoodu a smaženým jídlům a například luštěniny vám nic neříkají, zkuste změnu pomalou, vyberte si a především ochutnejte jednotlivé druhy v různém provedení. Například cizrnová polévka s kokosovým mlékem a zázvorem je zdravá varianta, na které si určitě pochutnáte. A takový losos chutná skvěle i ve formě tataráku s avokádem.

Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie

Důležitý je pitný režim. Slyšíme to ze všech stran. Za den byste měli vypít více než dva litry tekutin, nejlépe čisté neperlivé vody či ovocných i bylinkových čajů. Sladké nápoje je dobré vynechat a to nejen z pohledu přebytečných kil, ale i kazivosti zubů. Skvělý energický efekt má čerstvá grepová šťáva. Grep zvyšuje obranyschopnost organismu, zlepšuje krevní oběh, snižuje hladinu cholesterolu v krvi a je doslova přeplněný vitamíny.

Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie

Mnoho z nás má problém si své rozhodnutí udržet. Pravidelně jíst pětkrát denně v menších porcích se doporučuje při každé úpravě jídelníčku. Ne vždy se to přes den podaří, proto je lepší si jídla připravit předem do přenosných krabiček, budete tak mít větší kontrolu nad tím, co jíte a kdy. Zkuste letos vsadit více na design a samotné stolování. Jídlo by vás mělo bavit. Mělo by se stát rituálem ne povinností a potřebou.

Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie

Ne nadarmo se říká, že bychom si jídlo měli vychutnat v klidu, bez televize a jiných rozptylovacích podnětů. Pokud jíme ve stresu a spěchu, pak nás neminou zažívací obtíže menšího či většího rázu a dieta a zdravý životní styl jsou nenávratně pryč. Zkrátka zkuste to letos jednou provždy změnit. Váš život nabere zcela jiný směr a začne vás skutečně bavit.

Foto: Profimedia.cz; Pinterest.com