Hermès na kolečkách

Že může mít elegance a tradice i lehce rebelskou tvář, doložil počátkem roku mistr kůže a hedvábí Hermès. Svou kolekci sportovního zboží Savana Dance značka rozšířila párem sněhobílých trekových kolečkových bruslí. Botu pokrývá velejemná teletinka s podrážkou, jež dlí na základně z javorového dřeva. O dynamiku se stará čtveřice masivních bílých koleček Krypto Impulse s kovovými komponenty. Nicméně tečkou za dokonalostí je fakt, že svrchní botu lze snadným pohybem vycvaknout z koleček a dle libosti se procházet, případně projíždět například na jednom z řady dekorativních skateboardů, s nimiž Hermès poprvé přišel před dvěma lety.

I Say I

Podzimní kolekce módního domu Dior stojí i tentokrát na myšlence feminismu. Kreativní ředitelka Maria Grazia Chiuri se jí drží každou sezonu a nejinak tomu bude letos v zimě. Designérka s italskými kořeny se během tvorby vrátila do minulosti a čerpala ze svého vlastního feministického povědomí, které se začalo probouzet v 70. letech v Římě, v době demonstrací, kdy se volba ženského oblečení začala politizovat. Inspirace vlastními teenage fotkami a outfity se jí tak stala odrazovým můstkem, jenž přinesl na přehlídkové molo dámské obleky, uniformy, overaly, ale i jemné šaty a další elegantní kousky doplněné kontrastním rebelským šátkem na hlavě. „It“ vzorem se staly kostky, přičemž barevná paleta se drží černé, bílé, červené a zemitých tónů. Nechybí ani návrhářčina oblíbená navy rozbitá smyslným tyrkysem. Tradiční statement triko tentokrát zdobí nápis I SAY I, fráze italské kritičky a aktivistky Carly Lonzi.

Dekonstrukce přírody

Francouzský klenotnický dům Cartier představil novou kolekci vysokého šperkařství [SUR]NATUREL, která si pohrává s obrazem přírody za jejími hranicemi. Flora a fauna se stávají součástí nadpřirozena. Koncept květin a zvířat podlehl dekonstrukci a symbolika motivů sestává z jejich detailů, energie a ducha. Abstraktní zobrazení tvořené barevností či třpytem umocňují vzácné kameny. Diamanty, smaragdy a safíry doplňují opály, kunzity, korály, akvamaríny, beryly a křišťály a společně se dotýkají nových rozměrů magie přírody.

Čas nelze vrátit

Virgil Abloh, kreativní ředitel Louis Vuitton a zakladatel streetwearové značky Off-White, se u své čtvrté pánské kolekce pro francouzský módní dům rozhodl o jiný záběr, který je pro něj netypický – obleky. Ty však patří mezi stálice tradiční značky, a tak bylo potřeba radikálně změnit směr. S touto myšlenkou na zřeteli vznikla kolekce, v níž vyniká dominantní celoplošný print modrého nebe s bílými mraky. V kolekci najdete i klasické barvy obleků, od černé po neutrální béžovou, designér se ale rozhodl zkoumat možnosti této konzervativní disciplníny, a tak každý kousek dostal nepřehlédnutelný inovativní design. Široká selekce kožených tašek a doplňků by si zasloužila vlastní show a Abloh nezapomněl ani na kabáty nebo dokonce bundy, které s pracovní uniformou dokonale fungují. Myšlenkou odvážného zobrazení nebe a nového pohledu na obleky byla existenciální vize – čas nelze vrátit a měl by se využít, dokud to jde.

Foto: Archiv