-->

5 rádoby zdravých jídel, která ale raději nejezte

/ Anna Basiková

I když některá jídla na první pohled působí jako dietní nebo přírodní, není to ta úplně pravda. Při nákupu určitých potravin si proto dávejte pozor.

1. Celozrnný chleba

Jíte ho místo tono bílého v domnění, že je jeho zdravější variantou a vy si ho tak můžete dopřávat úplně bez výčitek? Bohužel dnes bývá obilí, ze kterého se vyrábí mouka stejné pro bílé i celozrnné pečivo. V tomto případě je tedy ve finále jedno, který chleba sníte.

thumb_2310_article_image_gridOne

2. Ovocné džusy

Čerstvé ovoce je sice zdravé, plné vlákniny a vitamínů, džusy ale tyhle výhody nemají a navíc obsahují spoustu cukru.

large

3. Sůl

Většina lidí v kuchyni používá obyčejnou sůl, která ale během své výroby přišla o všechny výhody jako jsou minerální látky a jód. Vyzkoušejte zdravější varianty – himalájskou nebo mořskou.

tumblr_inline_n0dc58Kh9B1rubf29

4. Agávový sirup

Rádoby dietní varianta cukru má sice nízký glykemický index, obsahuje ale fruktózu, která je pro organismus horší než glukóza.

tumblr_inline_o711tjbuvL1tewsdm_1280

5. Čokoláda

I když kakao má na naše zdraví dobrý vliv, spousta čokolád s ním nemá nic společného. Vybírejte si ty zdravější varianty. Ty, které obsahují minimálně 70% kakaa.

chocolate-hipster-keep-calm-and-love-Favim.com-3088760