-->

5 superfoods, které rozhodně musíte zařadit do svého jídelníčku

/ Silva Arsenie

Super potraviny zažívají obrovský boom! Přírodní forma pomalu ale jistě vítězí nad chemií. Také toužíte po zdravém těle, krásné pleti, dobré náladě a po nekonečné záplavě energie? ANO? Tak si místo do lékarny zajděte pro těchto 5 superpotravin, které pravidelně zařaďte do jídelníčku. Nebudete se stačit divit, jaké zázraky příroda ukrývá!

Prášek Baobab

Tento zázračný prášek pochazí z dužiny plodů afrických stromů Baobab, které se také nazývají stromy dlouhověkosti. Baobab obsahuje více vitamínu C než pomeranče, více antioxidantů než borůvky. Také obsahuje vysoké množství vápníku, vlákniny, vitamínu B, hořcíku, železa a fosforu. Baobab prášek je nejvhodnější přidávat například do ranního smoothie, které vás tak díky této super potravině nabije energií na celý den.

Baobab_fruit_0

baobab-iswari-125gChia semínka

Chia semínka jsou u nás už poměrně známá a dají se koupit nejen v bio obchodech, ale nabízí je už i mnoho supermarketů. Chia pochází z šalvěje hispánské a pro své vysoce hydratační schopnosti se nazývají také jako “semínka běžců”. Tyto semínka vám nejenže pomohou s redukcí váhy ale také vám zajistí dostatek energie a krásnou pleť. Kromě toho také obsahují fosfor, zinek, magnézium a mají vysoký obsah bílkovin. A jak je konzumovat? Stačí přidat 2 kávové lžičky do smoothie, jogurtu, ovesné kaše, do peční, nebo si z nich můžte připravit lahodný chia pudink.

Chia1

 

Chia-mango-1024x718

 

Acai berry

Plody Acai jsou nažývány díky svému nutričnímu obsahu králem antioxidantů. Acai zvyšují obranyschopnost, dodávají energii a regenerují. Dají se sehnat ve formě prášku, nebo mražené. Jak na acai si můžte přečíst v tomto článku http://www.iconiq.cz/recept-vyzkousejte-skvele-acai-bowl/ Zaručujeme, že po tomto receptu nebudete vy ani vaše tělo chtít snídat cokoliv jiného!

acai_berry_diet

Brazilian-Acai-Recipe

 

Quinoa

Quinoa patří mezi obiloviny s největším obsahem bílkovin. Výborné na ní je to, že neobsahuje lepek.  V kuchyni tak skvěle nahradí například kuskus, nebo bulgur. Tato potravina je také plná hořčíku a vitamínu B2, prospívá tedy lidem trpící migrénou a při karkdiovaskulárních onemocněních. Zařadte quinou do vašeho jídelníčku alespoň 2x týdně. A to ve formě salátů, příloh, nebo pomazánek.

quinoa(1)

 

¨

Avokádo

Toto ovoce představuje obrovskou dávku minerálů a vitámínů. A táké tuku. Nemusíte mít však obavy, protože se jedná o zdravé tuky, které jsou pro naše zdraví nezbytné! Ty vám zajistí leské vlasy, pevné nehty a rozjasněnou pleť. Zapomeňte na různé doplňky stravy ve formě tablet a raději si dejte avokádo! Můžete si ho dát jen tak, s kapkou citrónu a špetkou pepře, jako mexické guacamole, nebo avokádový pudink http://www.iconiq.cz/avokado-jak-ho-neznate/ .

Avocado

ae466dbb747da8109bc58b89ae623a43