-->

5 tipů, jak neskončit se cvičením už po pár dnech

/ Anna Basiková

Znáte pravidlo 21? Když prý nějakou činnost děláte denně 21 dnů, tak si na ní zvyknete, že pak už pro vás bude samozřejmá. Se cvičením je to prý stejné. Jak ale vydržet a neskončit už po pár dnech?

1. Nedávejte si příliš vysoké cíle

Pokud například začínáte běhat, rozhodně nepočítejte s tím, že byste za půl roku už uběhla maraton. Nebuďte na sebe příliš přísná, protože každý neúspěch by vás zbytečně demotivoval. Stanovte si malé cíle a vždy, když jich dosáhnete, se odměňte. Třeba novými teniskami nebo podložkou na cvičení. Pro začátek bude velký úspěch, když si na cvičení najdete aspoň několik minut denně.

Snímek obrazovky 2016-03-31 v 16.16.26 1

2. Vyberte si pohyb, který vás bude bavit

Nenuťte se do sportu, který nemáte ráda, jen proto, abyste zhubla. Protože takhle jste opravdu na dobré cestě po pár dnech skončit. Najděte si něco, co vás bude bavit a budete se na to těšit. Klidně nejdřív vyzkoušejte víc věcí. Stejně tak se naučte cvičit pravidelně v určitou denní dobu, ale tak, aby vám to vyhovovalo.

3. Cvičte s kamarádkou

Když se rozhodnete chodit třikrát týdně plavat nebo do fitka a nebude se vám chtít, je dobré mít parťáka, který vás donutí. Tady už žádné výmluvy nepomůžou. Navíc se budete vzájemně motivovat a hecovat k lepším výkonům. A když budete mít vedle sebe někoho blízkého, nebudete se cítit při sportu tak nesvá.

Snímek obrazovky 2016-03-31 v 16.10.36 1

4. Berte to jako zábavu

Do iPodu si nahrajte svižnou hudbu, při které se vám bude dobře cvičit. Dívejte se na videa o fitness, hledejte si na internetu tipy na zdravá jídla, rady o cvičení a hubnutí, koukejte se na fotky lidí, kteří zhubli. Necvičte jen proto, že jste si řekli, že musíte. Takhle se do toho budete každý den nutit, až se na to jednoho dne vyprdnete. Berte to prostě jako nový začátek, nový životní styl, který by vás měl především bavit.

5. Zkoušejte různé varianty

Každý máme někdy den, kdy se nám opravdu nic nechce. Pravděpodobně to potká i vás a rozhodně kvůli tomu nemějte výčitky. Když se vám nebude chtít cvičit ráno, jak jste zvyklá, zacvičte si až večer. Když se vám nebude chtít do fitka, běžte si zaplavat. Jste unavená a nechce se vám běhat? Jděte na svižnou procházku, na brusle nebo vytáhněte kolo. Nic se neděje, když vyměníte jednu aktivitu za druhou.

Snímek obrazovky 2016-03-31 v 16.14.45

Foto: Facebook/ Holky ve formě, Instagram @fitnessgirlsmotivation