-->

5 tipů, jak zvládnout stres v práci

/ Anna Basiková

Honičku v práci známe asi všichni. Obvzlášť teď před dovolenými je potřeba udělat co nejvíc práce za co nejkratší dobu. Jak se z toho nezbláznit?

Seznam úkolů

Před důležitým obdobím si sepište seznam všech věcí, které musíte udělat. Barevně označte ty, které hoří a ty, které můžou pár dnů počkat.

Strategie

Až budete se seznamem hotoví, udělejte si plán, co jde kdy potřeba udělat, kdy vás čekají jaké schůzky, kdy musíte zůstat v práci déle atd. Když uvidíte před sebou hotový plán, budete na něj připravená a v klidu.

Přestávky

Pokud budete mozek přepínat a příliš namáhat, po pár dnech už budete tak unavení, že neuděláte nic. Proto nezapomínejte na pravidelné přestávky. Oběd si vychutnejte v klidu, nejlépe venku na vzduchu.

Dostatek spánku

I když bude potřeba zůstat v práci déle, nebo dodělávat resty doma, nezapomínejte se dobře a hodně vyspat. Někdy je lepší jít spát dřív a ráno si přivstat a dodělat vše za čerstva.

Rozdělení úkolů

Někdy na sebe bereme práci ostatních nebo v zápalu práce a snaze dokázat ostatním, jak jsme skvělí, zapomínáme, že by nám mohli pomoct ostatní a práci, na kterou nemáme čas, můžou zvládnout stejně dobře jako my.