Acro jóga: Dejte tělu i mysli křídla

/ Michala Bradová

Acro jóga spojuje jógu s akrobacií mezi dvěma partnery. Možná už jste někde na Instagramu narazili na fotky či videa, které jasně vzbudí obdiv. Tak co to zkusit na vlastní kůži? Tady máte pět benefitů, které cvičením získáte.

Koncentrace a síla

Cvičíte minimálně ve dvou, a ať už jste v pozici „ležící základny“ či „letce“, musíte se maximálně soustředit. Právě schopnosti koncentrace se budete cvičením učit. Dále rozvinete svou flexibilitu, vytrvalost, rovnováhu a samozřejmě také sílu.

Svaly i psychika

Acro jóga potrápí vaše svaly na nohách, pažích a hrudi, zpevní vám střed těla a protáhne všechny svaly. Mimo tělesné stránky však působí také na vaši mysl. Podobně jako u klasické jógy je jejím cílem zrelaxovat i vyčistit mysl a nabrat novou energii do každodenního života.

Budování důvěry

Specifikem acro jógy je přítomnost partnera, což s sebou nese další bonusy. Musíte vnímat nejen vlastní pohyby, ale i ty jeho. Učíte se vzájemné koordinaci, empatii a intuici a především budujete důvěru a respekt vůči druhému člověku.

Hravá kreativita

Co si budeme povídat, cvičení má být zábavné a kreativní, aby člověka naplňovalo. A to acro jóga určitě přináší. Právě cvičení s partnerem a ve skupině slibuje hravou atmosféru, tvořivost a šťastné uvolnění.

Posouvání limitů

Je zřejmé, že acro jóga není nejjednodušším cvičením a zvláště v začátcích budou pády součástí tréninků. Je to ale také skvělá příležitost k posouvání vlastních hranic, zdokonalování se a osvojování si stále náročnějších pozic a pohybů, což se zároveň stává největší motivací. Tak směle do toho!