Vstříc nám přichází usměvavý, obyčejně oblečený Ital, který nám nejdříve ukazuje okolí plné olivovníků. Říká nám, že jim všechny ty stromy patří, a že místní olivový olej je jeden z nejlepších. Jak jinak říkám si. Jeden hned dostávám do ruky a jsem v šoku…olej fajn, ale kde jsou ty kabelky, o kterých každá žena sní? To následuje již za malou chvíli, kdy s lahví olivového oleje vcházíme do haly, která skrývá jen recepci a jednu velkou zelenou květinu v rohu. Po pravé straně je kancelář, do které nás Amerigo Buti, jeden ze dvou synů zakladatele značky BUTI. Nabízí mi kávu a já vytahuji připravené otázky, které později ani nepotřebuji, protože z rozhovoru se postupně stává příjemné setkání dvou lidí milující Itálii, módu a tradici. Celé to byl jedinečný zážitek. Amerigo Buti je šéf na svém místě a mimořádně milý člověk, který si na nic nehraje a snad ani netuší, jak velký potenciál a historii zdědil, on si totiž raději jde zahrát s místními fotbal, pro který jako správný Ital má celoživotní slabost.

Váš otec je zakladatelem značky BUTI. Jak se rozhodl právě pro výrobu kabelek?

Buti Pilade začínal s výrobou pletených košíků z kůže a kaštanových proutků, protože po druhé světové válce mělo toto řemeslo v našem kraji velkou tradici. Vyvážely se do USA, Austrálie a do severní Evropy. Na základě poptávky trhu a kvůli zpestření výroby jsme se pak stále více věnovali výrobě kožených kabelek.Od kdy oficiálně značka BUTI existuje?

Od roku 1958.

Věřil váš otec v úspěch od samého začátku?

V tomto období zažívala Itálie období velkého hospodářského rozkvětu, neboť kvalitní italské výrobky se úspěšně šířily do celého světa. Naše firma se už v té době vyznačovala vysokou kvalitou, jedinečnou nabídkou a také svým jménem.

Byl jste vy a váš bratr od raného věku vychováváni jít v otcovských šlépějích?

Už v dětství, když jsme v létě měli čas a nemuseli chodit do školy, jsme chodili pracovat do továrny. Dělali jsme ty nejjednodušší výrobní operace (stříhání, montáž, balení). Po ukončení studia jsme ve firmě začali pracovat na plný úvazek, což byl téměř automatický přechod, i když ne vždy jednoduchý.

Vždy jste chtěl být šéfem vaší firmy nebo jste měl jiné plány a představy o své budoucnosti?

Chceme pokračovat v rodinné tradici i v budoucnu, protože vidíme, že existují značné možnosti růstu a zlepšování. Chceme šířit naši tradici a seznamovat s výrobky, které umíme udělat, stále větší počet zákazníků.

I další členové vaší rodiny pracují ve firmě?

V současné době pracuji ve firmě s bratrem a stále oba naši rodiče jsou plně zapojeni do pracovního procesu a nad samotnou výrobou dohlížejí.

Je to jen náhoda, že město, ve kterém žijete a máte továrnu, se jmenuje stejně jako vaše rodina, Buti?

V našem malém městě (má cca 5 000 obyvatel) je více lidí s příjmením Buti. Zdá se, že toto příjmení pochází od jedné florentské rodiny z doby Medicejských, která se přistěhovala do našeho kraje. Lucrezia Buti byla krásná žena slavného florentského malíře Filippa Lippiho, jehož díla se nacházejí v galerii Uffizi, a který ji vypodobňoval na svých obrazech, když měl malovat postavy světic nebo madon. Z jejich svazku se zrodil další malíř Filippino Lippi, který byl blízkým přítelem Botticelliho. Je to tedy náš rodný kraj, který nese bohatou historii.

Má váš otec stále to hlavní slovo ve firmě, i když vy jste jejím ředitelem?

Náš otec s námi stále úzce spolupracuje, radí nám v různých záležitostech řízení firmy a dohlíží na kvalitu výroby.

PS: Když se Ameriga zeptám na nějakou kabelku, jestli by byla možná v jiné barvě…běží za otcem a vrátí se s odpovědí. Myslím si, že jsem si na svou otázku odpověděla sama. Už vím, kdo zde velí a je jedno, kdo má co napsané na vizitce!

Co máte na své práci nejraději?

Jsme rádi, když se ženy, které si kupují naše výrobky, s nimi cítí spokojené a sebevědomé. Máme pak pocit, že jsme si získali jejich důvěru.

Kde čerpáte inspiraci pro vaše výrobky?

V naší historii, v každodenním životě. Bereme do ruky materiály, manipulujeme s nimi, dotýkáme se jich, kombinujeme je a zkoušíme pocit, že děláme něco krásného.

Máte svůj vlastní tým designérů?

Všechno se odehrává uvnitř firmy. My dodáváme podněty a skici výrobků a naši návrháři pak naše nápady realizují.

Prezentuje značku BUTI na některých výstavách nebo módních týdnech?

Každý rok v březnu a září se účastníme veletrhu Mipel/The Bags show v Miláně.

Obdržely jste nějaká uznání či ceny?

V průběhu let jsme získali různá ocenění (viz fotografie).

Jak hledáte jména pro vaše kabelky? Stojí za tím vaše rodina?

Názvy kabelek vybíráme podle momentální inspirace, ale je pravda, že jedna kabelka byla pojmenována po naší matce a jedna z pánských kabel po mém tehdy čerstvě narozeném synovi.

Kolik originálních butiků máte po světě?

V současné době máme 3 butiky nesoucí jméno BUTI. Hlavní ve Florencii v ulici Lungarno degli Acciaiuoli, 54r, v Belgii na Knokke-Heist a v Padově na  náměstí Piazza dei Signori. Nicméně začínáme prodávat rovněž on-line, například u vás na www.beinstyle.cz.

Prodáváte i mimo Evropu?

Naše výrobky se staly již populární i v USA, Japonsku a Rusku.

Plánujete otevřít další butiky v Evropě, například v u nás v České republice?

Naším cílem je neustále zlepšovat distribuci našich výrobků do všech zemí a velký zájem máme právě o Českou republiku, přesněji Prahu.

Tak snad se můžeme těšit, protože věřte, že kabelky BUTI mají skutečnou kvalitu historii a nadčasový design. Já jsem neodolala a kromě jedné darované přímo od zakladatele, jsem podlehla ještě hnědé, pak modré a nakonec ještě psaníčku. Už tam nikdy nepojedu:-))).