Příběh Salvatora Ferragama sahá až do první poloviny 20. století, kdy tento obuvník tvořil modely pro největší hvězdy filmového plátna a inovoval i obuv jako takovou – k jeho největším “vynálezům” patří například dnes tak populární platforma. Jeho klientelu tvořila vždy ta nejvyšší společenská vrstva a tak je tomu dodnes.

Massimilianovi Giornettimu se povedlo to, o čem sní každý návrhář přebírající starý módní dům – estetiku přizpůsobil filosofii. Nebylo to však tak těžké. Značku přebíral v roce 2010 po Cristině Ortiz, která během svým tří sezón “slávy” nedokázala do kolekcí promítnout nic, co by pokračovalo ve Ferragamově odkazu, a tak dala jasně najevo, jakým směrem se již nevydávat.

Když Giornetti, předtím dlouholetý pomocník v pánské linii, představil svoji první kolekci na podzim/zimu 2010, nebyl snad jediný kritik, který by nezajásal. S jeho první řadou odstartovala diametrálně odlišná doba plná návratů k prvkům typickým pro dekády 20. století.

Značka Salvatore Ferragamo se tak po kolekcích rozháraného vzhledu Cristiny Ortiz opět dostala do skupiny brandů vyhledávaných díky své vysoké exkluzivitě a vždy aktuálnímu vzhledu, který by ovšem nikdy nešel proti nositelnosti a nejvybranější eleganci.

Jinak tomu není ani u nejnovější kolekce na podzim/zimu 2013, v níž se zrcadlí šedesátky. Rovné siluety se sestávají z topů a minisukní, tvoří je také samostatné šaty a doplňuje celá plejáda kratších i delších kabátů. Barevnost si hraje s kontrasty tak, jak jsme to už viděli u jiných značek – základem jsou černá a bílá, navíc se objevují tmavě modrá s krémovou.

Co se týče materiálu, pro Giornettiho charakteristické odlesky hází vybraný satén, další z užitých látek – pletenině – dala kurážný rozměr průhlednost. Mezi textiliemi se také objevily náznaky experimentu. Giornetti si hrál například s neoprenem i latexem.

Oproti aktuální zimní i ji střídající letní je tato kolekce ve výsledku o něco chudší a jednodušší, což ale neznamená nic špatného. Jedná se jen o lehký posun z vysoké italské efektnosti k francouzskému “tres chic”.

Značka Salvatore Ferragamo není na trhu primárně proto, aby určovala zásadní trendy a odzbrojovala šílenými kreacemi. Je tu pro úspěšné ženy, které potřebují skloubit pracovní nasazení s moderním šatníkem, a také pro známé osobnosti, které vynesou nejvýraznější modely před objektivy fotoaparátů. A k takovým účelům bude nová podzim/zima 2013 sloužit dokonale.