Back to Paris: Nezapomenutelné kolekce z haute couture weeku

/ Redakce

Haute couture týden módy v Paříži opět přinesl spoustu stylových kolekcí. Givenchy, Dior a mnoho dalších značek rozhodně nesměly chybět. A jaké další labely překvapily svou originalitou a nápadem?

Givenchy 

Kolekce Noblesse Radicale obsahovala tradiční královské modely ve zmodernizovaném pojetí. Kreativní ředitelka Clare Waight Keller se zaměřila jak na dámské, tak na pánské oděvy. Noblesní róby s volány, třásněmi či flitry střídaly elegantní pánské kousky z brokátu a dalších luxusních materiálů. Dominantou přehlídky se staly maximalistické šaty se zeleným peřím, které vynesla Kaia Gerber.

 

Guo Pei

Kolekce čínského návrháře Guo Pei byla jednou z nejpovedenějších a nejzajímavějších z celého couture weeku. Zemité odstíny barev vypadaly, jako by byly inspirovány řeckými sochami. Bohatě zdobené oděvy a ručně vyšívané scény z bájí působily nápaditě. Každý jednotlivý model měl svůj vlastní příběh a povšimnout si všech detailů, které se na jednotlivých kouscích objevily, dalo pořádnou práci. Inspirace historií a náboženstvím byla patrná, zvláště u církevních rouch, koktejlových šatů z padesátých let nebo objemných sukní připomínajících ty, které nosila Marie Antoinetta.

 

Dior

Maria Grazia Chiuri byla tentokrát inspirovaná esejí s názvem Are Clothes Modern? Dílo z roku 1947 pocházelo z pera spisovatele Bernarda Rudofskyho a jemný feministický podtext nechyběl ani nyní. Většina modelů byla laděna do černých tónů – až ke konci se objevilo pár kousků ve starorůžové či stříbrné barvě. Bohatě zdobené róby pak vytvářely kontrast s minimalisticky střiženými topy a kabáty.

 

Elie Saab

Již první model prozradil, že se návrhář Elie Saab nechal inspirovat dalekou Asií. V kolekci nechyběly florálními motivy, ostře střižená ramena, saténová kimona, dlouhé pláště nebo sametové kalhoty. Důraz na pas byl podpořen masivními pásky, které ladily k jednotlivým modelům v pastelových, ale i dramatičtějších tónech.

 

Iris van Herpen

Holandská návrhářka Iris van Herpen se při tvorbě kolekce inspirovala nejen krásou a destrukcí lidstva, ale také kreacemi amerického umělce Anthonyho Howea, hlavně jeho poslední instalací s názvem Omniverse. „Chtěla jsem vyjádřit pocit, který jsem měla, když jsem viděla jeho umění,” popsala designérka modely, jejichž ústředním tématem se stal pohyb, který byl díky laserové technologii trojrozměrný.