-->

Best of Milan Fashion Week Fall 2019

/ Anna Čmuchálková

Jak vypadají kolekce pro podzim a zimu 2019? Podívejte se na naše favority od značek Gucci či Versace a na Fendiho rozloučení s Karlem Lagerfeldem.

Gucci

Kolekce kreativního ředitele Alessandra Michele vždy vypadají, jako byste se ocitli na bleším trhu. Je to dáno hlavně tím, že je Michele vášnivým sběratele vintage předmětů a i v módě rád prolíná tradiční s moderním. Dominantním prvkem kolekce se staly zlaté masky připomínající ty, které nosil Jason Voorhees, fiktivní postava hororové série Pátek třináctého. Alessandro mimochodem informoval, že masky sloužily pouze k přehlídkovým účelům a na prodej nebudou. Co se týče samotné kolekce, opět nechyběla bujará 60. léta, krajkové či saténové košile, límce, saka rovného střihu, šály z umělé kožešiny, kalhoty s nízkým pasem nebo detailně zdobené silonky.

 

Fendi

Poslední kolekce Karla Lagerfelda pro módní dům Fendi se neobešla bez dojetí všech příchozích. Karl nastoupil k Fendi v roce 1965, aby zmodernizoval kožešinovou linii a navrhl dámské kolekce. V roce 1994 se k němu jako kreativní ředitelka pro pánské kolekce a doplňky připojila dcera jedné ze zakladatelek, Silvia Venturini Fendi. Právě Silvia v zákulisí nynější kolekce nostalgicky vzpomínala na dlouhodobou spolupráci s Karlem. Ten se v navrhování modelů nezastavil ani přes svůj zhoršující se zdravotní stav v posledních měsících. Závěrečná přehlídka tak ukázala Karla v tom nejlepším světle a znovu dokázala, že patřil k nejlepším módním návrhářům 20. století.

 

Prada

Anatomie romantiky byla hlavním tématem nové kolekce Prada. Romantika sehrála opravdu důležitou roli – promítla se zejména v motivech růží, které byly dvojrozměrně a trojrozměrně našité na různých kouscích. Kromě toho nechyběla krajka, ať již na dlouhých kápích, šatech či topech. Romantika může být samozřejmě i drsná, proto se Miuccia nebála vytvořit lehce sportovní modely v army zelené.

 

Versace

Donatella Versace přemýšlela o obsesi Instagramem a dokonalostí. A trápilo ji to natolik, že se rozhodla vrátit do zlaté éry 90. let – ke grunge stylu, jímž chtěla jistě také oslovit mladší zákazníky. Nejednalo se však o typický seattleský grunge, ale spíše o Donatellinu vlastní vizi grunge. Kolekce byla plná monogramů, typických barokních vzorů, pestrobarevných umělých kožešin, flanelových košil, tweedu a samozřejmě i zlatých doplňků. Na jednom tričku se objevila fotografie Donatelly z kampaně parfému Blonde Versace, který vznikl v roce 1995.

WWD.com, Vogue.com