-->

Blog pro dobrou věc

/ Monika Kolářová

O módních bloggerech se často mluví jako o sebevědomých exibicionistech a hlavně sebestředných lidech, kteří se nebojí prezentovat na internetu. Chlubí se novými přírůstky ve své skříni, zážitcích ze spoluprácí s různými firmami, informují o výletech do zahraničí. Někteří si ovšem tuto svoji popularitu a širokou základnu čtenářů a fanoušků velice dobře uvědomují a rozhodli se s ní pracovat po svém.

Záliba v módě a krásných věcech je často považována okolím za marnivost. Mnozí ji nechápou a možná ani pochopit nechtějí. Snad by ale dokázali přimhouřit své oko, pokud by zaslechli něco málo o tom, že i tento koníček lze určitým způsobem proměnit v dobrý účel.

Máte průměrně úspěšný blog a společně s fotografiemi, které denně přidáváte, obohatíte své místo na webu také několika zajímavými články, názory a myšlenkami. Je potřeba myslet vždy na to, že čtenáři nejsou hloupé bytosti a docela rychle poznají, pokud nepíšete od srdce, zahrnujete je omáčkou místo toho, abyste se dostali přímo k jádru věci. Neříkejte, že nemáte v hlavě to pomyslné tlačítko typu – tady něco nehraje – a tak začnete být okamžitě nedůvěřiví.

Naopak když píšete o něčem, co vás doopravdy zajímá, vaši čtenáři to lehce a velice brzy poznají a vy je tak mnohem snadněji vtáhnete do celého příběhu. Tohoto momentu lze využít pro prezentaci charitativních organizací, navíc pokud ji spojíte s nějakou čtenářskou aktivitou nebo svému publiku nabídnete „něco navíc“, úspěch je většinou již dopředu zaručen.

Důkazem toho jsou zajímavé projekty, které nezávisle na sobě proběhly loňský a letošní rok na dvou českých blozích.

O organizaci The Apparent Projet, která se již několik let věnuje vytváření pracovních míst v zemích třetího světa, informovaly v listopadu zakladatelky blogu A cup of style Lucka a Niky. Organizace nabízí prodej šperků haitských umělců „artisanů“ pod názvem „Signature“, vyrobené jsou z recyklovaných materiálů a domácí keramiky, každý z nich je originál a možná právě i díky tomu se staly v posledních letech velice populární v USA a Kanadě. V rámci svého projektu Urban Zen je také např. prodává i módní návrhářka Donna Karan.

Další úžasný projekt se nedávno odehrál na blogu Jarmark Marnosti, kde milovnice nakupování a dobrého jídla Jája dokázala zorganizovat a sehnat několik sponzorů pro tvorbu dárkových krabiček plných kosmetických překvapení. Ty byly následně v komentářích vydraženy a celková vybraná částka putovala na konto nadačního fondu Pink Bubble, jehož posláním je podpora onkologicky nemocných náctiletých a mladých dospělých v celé České republice.

Doufám, že je teď o něco více jasné, že blogy nemusí být pouhým výstřelkem mladých slečen, ale mohou být využity k dobročinným účelům, jen je potřeba vědět, jak tuto skutečnost dobře uchopit a vnést do celého příběhu co nejširší publikum.

Foto: Pinkbubble.cz