-->

Bloggeři jako návrháři

/ Monika Kolářová

Lze si povšimnout, že posledních několik let se do módního průmyslu aktivním způsobem zapojuje čím dál více osobností, především věhlasná jména, a navrhují své vlastní limitované kolekce. Evidentně už tolik nezáleží na tom, jestli mají v daném oboru nějaký přehled či dokonce vzdělání. Vypadá to, že v dnešní době může být rádoby návrhářem kde kdo. A dokonce i ti nejšikovnější a kreativitou oplývající módní bloggeři.

Řada návrhářů nebo nadnárodních společností začala v posledních letech vsázet na různé spolupráce s módními bloggery. Jednou z nich je i navrhování jejich vlastních kolekcí. A tak i když tito módní nadšenci často nemají vystudovanou žádnou oděvní školu a možná ani nerozeznají šifon od organzy, přesto jim jde tato práce dobře od ruky a spolupodílejí se na výrobě ojedinělých kousků.

Návrháři si je vybírají především proto, že do jejich kolekcí vnesou nové a ojedinělé nápady a také si moc dobře uvědomují, jaký mají bloggeři vliv především na mladé lidi, na které chtějí zacílit. Vezměte si, že některé blogy mají v dnešní době více čtenářů než tištěné magazíny. Potom je více než jasné že taková forma spolupráce je vlastně výhodná pro obě zúčastněné strany. Reklama za reklamu a slušný výdělek navrch k tomu.

Garance Doré, přítelkyně známého fotografa pouličního stylu Scotta Schumana, například loňský rok získala možnost spolupracovat s newyorskou návrhářkou Kate Spade. A to vše především díky svému malířskému nadání, kterým dodnes ohromuje čtenáře na svém blogu. Lusknutím prstu tak nosí její ilustrace lidé po celém světě na tričkách, košilích, blůzkách, kabelkách nebo deštnících.

To švédská bloggerka Elin Kling zase zazářila v kampani pro Guess by Marciano. Navrhla především elegantní modely určené pro volný čas. Nesmíme samozřejmě opomenout italskou krásku Chiaru Ferragni, která se rozhodla prorazit ve světě obuvi a během tří let navrhla již několikátou kolekci. Zaměřuje se na obuv na podpatku, na klínku i na klasické tenisky.

Ještě nebyla řeč o talentované Rumi Neely, která se spolupodílela na návrzích a reklamní kampani pro Forever21. Leandra Medine, která založila web The Man Repeller, zase vlétla do týmu PJK (Patterson J. Kincaid) za účelem vytvoření kolekce pro letošní jaro.

Elsie Larson z blogu A Beautiful Mess představila svoji kolekci pro ModCloth již loni v říjnu. To Kelly Framel z blogu The Glamourai zase vsadila své veškeré umění a úsilí do výroby originálních šperků. Na mnohých z nich je využit kontrast přírodních prvků, které jsou vhodně doplněny o umělohmotné korálky nebo třpytivé kameny.

Foto: Pinterest; WWD