Období borůvek je v plném proudu

/ Redakce

Borůvky známe asi všichni. Kanadské borůvky už nejeden z nás pěstuje na své zahrádce. Málokdo však ví, že to není jen tak obyčejné lesní ovoce, ale i léčivá bobulka, která posiluje náš imunitní systém.

Borůvka je bohatým zdrojem vitaminu C. Navíc obsahuje i železo a antioxidanty. Často slýcháme, že borůvka podporuje dobrý zrak. Není to pověra, ale skutečnost. Borůvka navíc slouží i jako prevence při potížích se zrakem. Výtažky z borůvek mají i pozitivní účinek na trávicí a močové ústrojí. Pokud trpíte vysokým cholesterolem nebo střevními potížemi, pak si určitě uvařte z listů čaj. A pokud máte chuť raději na něco sladkého, pak máme pro vás dva skvělé recepty na borůvkové laskominy.

Nadýchané borůvkové řezy

K jejich výrobě potřebujete 4 vejce, 1 hrnek moučkového cukru, 1 a 1/4 hrnku hladké mouky, 1 lžíce solamylu, 1/4 kostky rozehřátého másla a asi 1/2 kg borůvek.

Do tuhého sněhu z bílků zašleháme cukr. Postupně vmícháme žloutky, po lžících mouku, solamyl a nakonec vychladlé rozehřáté máslo. Do vymazaného pekáče vlijeme těsto a poklademe borůvkami. Pečeme asi třicet minut ve středně vyhřáté troubě.

Ilustrační obrázek

Ilustrační obrázek

Borůvkové tiramisu

K výrobě tiramisu potřebujeme 2 balíčky dětských piškotů, 2 velké bílé jogurty, borůvkovou marmeládu. Do dortové formy naskládejte piškoty, na ty nalijte vrstvu jogurtu, kterou potřete marmeládou. Poté vytvořte stejnou vrstvu z piškotů, jogurtu a marmelády a ukončete vrstvou piškotů. Zakryjte obalem a nechte do druhého dne ztuhnout v ledničce. Místo marmelády klidně použijte čerstvé borůvky nebo i kompotované.

Ilustrační obrázek

Ilustrační obrázek

Je skvělé, když se dá mlsat i zdravě, i když stále trochu kaloricky:-))

Foto: Pinterest.com