Mezi jeho nejvěrnější zákaznice a zákazníky patřili Audrey Hepburn, Sophia Loren, Grace Kelly, Michael Caine a mnoho dalších. Tato anglická značka prodělala svou dvacetiletou „přestávku“, aby ji v roce 2005 opět vyzvedla na vrchol pravnučka jejího zakladatele Claire Goldsmith.

Philip Oliver Goldsmith založil značku OG v roce 1926, v době, kdy brýle sloužily pouze jako zdravotní pomůcka. Goldsmith se rozhodl pracovat na jejich designu a použití jiných daleko kvalitnějších materiálů. Jeho syn Charles šel ještě dál a v roce 1935 z nutnosti vytvořil módní doplněk. Vybral si pro to tu nejlepší dobu, neboť právě v těchto letech začali lidé hojně vyrážet na dovolené a pobyt na přímém slunci byl jako stvořený pro první módní tmavé brýle. Mezi první Goldsmithovy zákazníky patřily dva vyhlášené londýnské obchody Fortnum&Mason a Simpsons of Piccadilly. První kolekci ručně vyráběných brýlí vyprodaly během jediného týdne. A tak byla odstartována éra jedné velké legendy. Avšak největší popularitu získala značka Oliver Goldsmith v roce 1966, kdy Charles Goldsmith kontaktoval Huberta de Givenchy, který se stal návrhářem kostýmů k filmu “Jak ukrást Venuši” se slavnou herečkou Audrey Hepburn.  Její nezapomenutelný bílý kotlíkový čepec a silné oválné bílé obroučky se zapsaly do dějin. Tato její fotografie obletěla celý svět. Od této chvíle se brýle značky OG staly synonymem hvězdného luxusu. Zde však úspěch této značky nekončí. Goldsmith jako první dostal brýle na přehlídková mola. Jeho brýle se začaly postupně objevovat na titulních stranách nejprestižnějších časopisů, jako jsou Vogue nebo Vanity Fair. Firma Goldsmith stojí i za výrobou tzv. lenonek. Ano, právě Goldsmith navrhl a vyrobil brýle pro Johna Lennona, které se staly světovým hitem. Velkolepý úspěch této značky trval až do poloviny 80. let. Poté její sláva utichla a rodinný podnik se uzavřel.

V roce 2005 se pravnučka Olivera Goldsmitha rozhodla ponořit do rodinných archivů a značku obnovit a vrátit jí její lesk a slávu. Vše chtěla uchovat tak, jak to bylo za starých časů jejího pradědečka. Chtěla, aby brýle měly svůj styl a byly vyráběny pouze ručně. A stejně jako její předci, byla i ona ve správnou dobu na tom správném místě. I ona získala velkou popularitu mezi velkými jmény nynějšího světa a brýle OG nosí takové celebrity, jakými jsou Robbie Willliams, Gwyneth Paltrow, Jude Law, Kylie Minogue, ale i členové britské královské rodiny. Své návrhy čerpá od zakladatelů této značky, protože jejich brýle byly vždy nadčasovou klasikou. V roce 2006 otevřela svůj obchod v londýnském Notting Hillu, kde si zákazníci mohou vybrat z více než 400 tvarů obrouček.

Brýle Oliver Goldsmith však nejsou pro každého. Člověk, který chce nosit tyto brýle a chce, aby mu slušely, musí být skutečná osobnost s trochou drzosti a velkým stylem. V opačném případě se člověk v těchto brýlích nebude ani cítit dobře, natož dobře vypadat. Brýle OG jsou prostě jiné než ty ostatní. Výsadou této značky je výroba brýlí na míru a díky tomu existují brýle na každý nos.

Takové brýle jsou totiž stoprocentním originálem, který s jen velmi malou pravděpodobností někdy uvidíte na někom jiném.

 

Foto: Oliver Goldsmith – facebook.com