Burberry – klasika, která nikdy nezestárne

/ Redakce

Burberry, klasika, která nikdy nezestárne. Pokud si zakoupíte něco z klasické kolekce této britské módní značky, i za mnoho let budete stále módní. Žádné úspěšné ženě, která chce mít svůj styl, by neměl v šatníku chybět tradiční trenčkot, který k ženě patří stejně jako dokonalý šperk či dokonalý manžel. Tato značka udala v mnoha směrech tón, který se po celá léta snaží skutečné dámy dodržovat.

 

“Stvořitelem” této tradice je Thomas Burberry, který jako mladík otevřel svůj první obchod s praktickým oblečením na ven v roce 1856. Thomas byl velkým milovníkem dobrodružství a sportu a pro své aktivity hledal i to správné oblečení. V roce 1880 vyvinul voděodolnou nicméně prodyšnou látku gabardén a tentýž rok si ji nechal patentovat. Senzace byla na světě a značka Burberry našlápnuto do budoucnosti. O reklamu se postaral Nor Roald Amundsen, když se v obleku z této látky vydal dosáhnout jižního pólu. Krátce nato Thomas vytvořil vojenský kabát, který se stal hitem a zároveň předchůdcem dnešního klasického trenčkotu. Tento kabát se obratem stal nezbytnou součástí šatníků ve Velké Británii, kde jak známo stále prší, a tak místí obyvatelé si ho nemohli vynachválit. Později se trenčkot přesunul i do slavného Hollywoodu, kde ho nejvíce proslavily filmové hvězdy jako Humphrey Bogart ve filmu Casablanca nebo Peter Sellers v Růžovém panterovi.

Od roku 1901 je oblečení značky Burberry označováno etiketou rytíře na koni třímajícího praporec s latinským nápisem prorsum (vpřed), která se stala nezaměnitelným logem, který zná snad úplně každý. Dalším zásadním přelomem pro tuto značku se stal rok 1924, kdy Burberry představila červeno-černo-bílý kostičkovaný vzor na béžovém podkladu, který okamžitě pojistila ochrannou známkou. Z tohoto vzoru se stal obratem hit a jeho oblíbenost trvá dodnes. Britové se na svou značku stali náležitě pyšní a dodnes její největší milovnicí je sama britská královna, která dokonce značce Burberry udělila tzv. královskou záruku.

Bohužel v 80. letech zaznamenala značka určitou stagnaci a musela projít změnou image. Musela se v podstatě hodně omladit a to vše se podařilo americké manažerce Rose Marie Bravo, která rozšířila paletu výrobků, uvedla značku na asijské trhy a přizvala do reklamních kampaní mladé tváře světových modelek jako Kate Moss. Avšak zcela nový vítr vnesl do Burberry módní návrhář Christopher Bailey, který začal samotné trenčkoty oživovat například kůží nappa nebo kožešinou. Přidal rovněž na barvách, takže dnes v klasických kolekcích můžete vidět i jasné svítivé barvy. Nicméně i nadále si Christopher potrpí hlavně na osvědčené řemeslné zpracování. A i on do svých reklamních kampaní přizval mladé tváře jako například herečku Emmu Watson, která se proslavila rolí v sáze o Harry Potter. Burberry je tedy stále klasikou, která je doplněna o prvky 21. století, ale která stále garantuje nadčasovost a kvalitu.

Foto: facebook.com – Burberry