-->

Gourmet tipy: Recepty na sladké i slané zdravé snídaně

/ Michala Bradová

Říká se, že snídaně je základ dne. Proto pro vás máme dva sladké a dva slané recepty, jež vám dodají energii a zároveň udrží (nebo odstartují) váš zdravý jídelníček.

Chia pudink s mangem

Chia semínka (6 lžic) namočte do kokosového mléka a vody (po 200 ml) a nechte ideálně přes noc nabobtnat. Pokud chcete dosladit, můžete do směsi přidat lžíci medu nebo agávového sirupu. Dále si připravte mango. Nakrájejte ho na kostičky a část z nich rozmixujte na pyré. Pak už jen libovolně vrstvěte do skleničky – rozmixované mango, chia pudink a na vrch pár kostiček manga. Na závěr ozdobte kokosovými lupínky.

Lívance z ovesných vloček s ovocem

Rozemelte 2 lžíce ovesných vloček, smíchejte je s 1 lžící celozrnné žitné mouky, 100 ml mléka a 50 ml vody. Přidejte také 1 vejce, lžičku kypřícího prášku, lžičku třtinového cukru, lžičku skořice a špetku soli. Ze všech těchto ingrediencí vytvořte polotekuté těsto. Rozpalte pánev a opečte z obou stran. Servírujte s čerstvým ovocem dle chuti a s bílým jogurtem.

Plněné avokádo

Avokádo rozpulte, vyndejte pecku a malinko vydlabejte. Dužinu rozmačkejte a vyrobte z ní náplň spolu s nakrájenou červenou cibulí, upečenou červenou řepou, a cherry rajčaty. Podle chuti osolte a opepřete. Pokapejte citrónovou šťávou a olivovým olejem. Avokáda naplňte humusem a připravenou směsí. Ozdobte čerstvým koriandrem či petrželkou a podávejte s rozpečeným chlebem.

Řecká frittata

Připravte si balení čerstvého špenátu, pokrájejte a spařte v osolené vodě. Na pánvi si na másle nechte změknout na kolečka nakrájenou cibuli, zvyšte teplotu a přidejte okapaný špenát. Osm vajec vyšlehejte s 50 ml mléka, osolte a opepřete. Směs následně vylijte na pánev k cibuli a špenátu, promíchejte a snižte teplotu. Posypte sýrem a hrstkou oliv, zakryjte pokličkou a vařte na mírném stupni, dokud vejce malinko neztuhnou. Servírujte s čerstvým koprem a kapary.