-->

Co stojí za vznikem americké značky Redken?

Původně vlastně nešlo o nic menšího než o zdraví a krásné vlasy. Za vznik slavné americké značky Redken může ale paradoxně alergická reakce. Koncem 50.let minulého století byly totiž v Americe hitem natupírované účesy a zesvětlené blond vlasy a ani jedno zrovna synonymem zdravých vlasů není.

Mladá herečka a modelkaPaula Kent měla velmi jemné vlasy a citlivou pleť a neustále trpěla alergickými reakcemi na kosmetické produkty, které používali kadeřníci a vizážisté. A tak dostala nápad. Zaměřila se na ty, kteří trpěli podobnými problémy a kteří by také určitě ocenili hypoalergenní výrobky a rady kadeřnických profesionálů, kteří mají jasnou představu o tom, jaké je složení vlasu a pokožky a jak mohou reagovat na různé složky.

Paula potkala  kosmetického chemika a kadeřníka Jheri Reddinga a založili spolu profesionální kadeřnickou značku REDKEN (z počátečních písmen svých jmen REDding a KENt).

Jejich první tři produkty byly založené na třech principech – byly mírně kyselé (pH 4,5 až 5,5 odpovídá přirozenému pH vlasů a pokožky), všechny obsahovaly proteinové polypeptidy a byly používány a doporučovány pouze odborníky v profesionálních kosmetických salonech. A tak je tomu vlastně dodnes.

Počáteční vklad 3000 dolarů, které si Paula vydělala reklamou na pivo, se více než vyplatil. Novátorské duo Paula a Jheri jako první zveřejnili obrázky vlasu pod mikroskopem a začali se zabývat tím, z čeho se vlas skládá. Zjistili, že každý vlas tvoří ze 70 až 80 % proteiny a asi z 15 % voda. Začali tedy tvořit přípravky, které poškozeným vlasům dodávaly chybějící složky – proteiny a vodu.

První produkty Redken tak vznikaly ve vaně a byly míchány dřevěným pádlem. S tímto přístupem uspěli i na americkém trhu, kde v té době fungovalo přes 400 značek profesionální vlasové kosmetiky. Zaměřili svoji pozornost totiž nejen na odborné znalosti kadeřníků, kteří by měli poradit zákazníkům s jakýmkoliv problémem, péči kladl Redken také na samotné kadeřníky.

Svůj podstatný podíl na osvětě zdravých vlasů má také dnes již kultovní anglický kadeřník Vidal Sassoon. Když ho však v roce 1967 potkala Paula Kent, živil se jako nepříliš známý vlasový stylista. Jeho talent ji však zaujmul a nabídla mu tříleté turné pro Spojených státech, během kterého školil zaměstnance kadeřnických salonů v moderním přístupu k prodeji kadeřnické kosmetiky.

Přesvědčení, že nejkompetentnějšími osobami, které mohou správně doporučovat profesionální kadeřnické produkty, jsou vzdělaní kadeřníci, se ukázalo být pravdivé a stalo se jednou ze základních hodnot této značky. V dnešní době vede Redken na americkém trhu a vlastní více než 60 patentů. Ze slunné Kalifornie přesídlil do New Yorku a stal se synonymem módy inspirované městským stylem, energií ulic a nekončících inovací.

Redken je nedílnou součástí světových týdnů módy-Fashion Weeků-v Miláně, New Yorku, Londýně i Paříži. V roce 2011 se stal partnerem Bratislava Fashion Weekendu a o rok později navázal na tuto spolupráci partnerstvím s Prague Fashion Weekendem.

Foto:archiv