V siluetách změnu neobjevíte. Sem tam ubyl na první pohled nahodilý kus materiálu odlišného od zbytku modelu, ale tradiční diorovské tvarování pasu i neprvoplánové šedesátkové rovné siluety zůstaly. “Varovný signál” ale vyslala už oproti předchozím jednoduchá scéna přehlídky na aktuálně probíhajícím pařížském fashion weeku prezentujícím Haute couture. Belgický kreativní ředitel francouzského módního domu přestal se zbytečnou teatrálností.

Raf Simons při tvorbě Dior Couture jaro/léto 2015 zapomněl na výrazné barvy a zapomněl i na zamýšleně nesourodý mix materiálů, který se stal v průběhu posledních dvou let charakteristickým pro “postgallianovský” Dior. Od různorodých látek tedy sice belgický designér neupustil, v nové kolekci je však spojuje perforace i totožné barevné odstíny.

Když však Simons nezůstal pouze u tmavé (černá, tmavě modrá) nebo světlé (bílá, bleděmodrá), nechal odlišné barvy kontrastovat. Z napůl vyřezaných bílých koleček, obdélníků či srdíček vykukuje tmavá vrstva a naopak. Všechny takové modely “narušují” pouze jedny dlouhé, úzké šaty, kde je světlá v protikladu k červené, sem tam se z děr vykouknou titěrné kvítky, jejichž aplikace zabrala určitě stovky hodin.

Prostříhání, pošívání, vrstvení a hra s “odstávajícími” nitkami a vlákýnky ale nejsou jedinými efektními prvky, kterými chtěl Simons zaujmout. Doplňují je navíc vzory s Diorem neodmyslitelně spjatých růží nebo motiv čtyřlístků. Mimo očekávané podpatky na nohy modelek obul také blyštivé “bačkůrky”.

Přes všechny výrazové prvky je ale nakonec poslední kolekce francouzského domu jasným utnutím dosavadního Simonsova směru. Jestli tak stanovuje nový kurz, nebo znamená Dior Couture pouze krátký výlet, prozradí nejspíš kolekce ready-to-wear na podzim/zimu 2015, kterou už za pár týdnů přinese pařížský fashion week.

Foto: WWD