S novou kolekcí Adama Ptáčka „Co-existing en Paraíso“ se vydáte na cestu. Na cestu do dálných krajin a na cestu v čase. Její vzory totiž vychází z kultur zemí od Latinské Ameriky po Dálný východ, spojené v divoké koláže pak připomínají excentrické období 80. let.

Adam Ptáček ale není žádný další Gianni Versace nebo John Galliano a bylo by špatně, kdybychom ho takto „škatulkovali“. Jedinečnost a autentičnost jeho značky APé spočívá v tom, že čerpá z vlastního života, z příběhu vlastní rodiny. Totiž matka Adama Ptáčka je Česka, otec Ekvádorec, poznali se v Číně. Adam vyrůstal obklopený různě starými předměty ze zemí ovlivňujících jejich život. Ve své tvorbě tak s přirozeností uplatňuje dekorativnost typickou pro baroko, čínské užité umění 16. století i snovost surrealismu.

Na šátcích a siluetu obepínajících šatech se objevuje hned několik motivů spojujících vše vyjmenované. K dekorům z různých kultur se pak připojuje ananas, symbol slunce i samotného Adama Ptáčka, na modelech se ale prohání také zvířata, a to sice langusta na krocanovi, opice, motýli či ryby. Jakkoliv komplikovaně mohou záměry Adama Ptáčka vyznít, kombinace vzorů je i přes zřejmou výraznost absolutně nenucená.

„Spojené ananasové království, kde státem jsem já, a kam mají vstup povolen všichni, kteří si to jsou schopni dovolit, všichni odvážlivci, co se dokážou vymanit systematickému „nesystému“ dnešní doby,“ píše o své novince Adam Ptáček. Ale jak bylo řečeno i ve středu večer v La Gallery Novesta, kde proběhlo uvedení do prodeje, volba výstředních barevných modelů není zcela úplně o odvaze. Jejich nošení se odvíjí od nálady, a pokud má oblečení vyjadřovat to, jak se cítíme, v případě, že se probudíme šťastné, šaty či doplňky od APé jsou tím nejlepším možným výběrem.

K šatům a šátkům se již brzy přidá limitovaný soubor pohlednic a zápisníků se stejnými vzory, stejně jako diáře z hadí koženky. K dostání budou taktéž v La Gallery Novesta.

Foto: Archiv Adama Ptáčka a Nadežda Ťavodová