Vše začalo letní prací pro Anne Kleinovou a funkcí pomocné návrhářky. Po třech letech byla jmenována její nástupkyní a po smrti Anne v roce 1974 se stala ředitelkou celé společnosti.  Deset let vytvářela kolekce, díky nimž získala pověst v oboru praktického luxusního sportovního oblečení a to zejména výrobků z pružných látek a tmavých barev. Tak si vytříbila svoji vlastní luxusní značku, kterou založila v roce 1984 se svým druhým manželem, sochařem Stephanem Weissem a pojmenovala ji DKNY (Donna Karan New York).

Již o rok později předvedla Donna Karan kolekci s názvem Donna Karan New York Collection, díky které představila svou koncepci „sedmi základních částí šatníku“. Součástí této koncepce byl elastický oděv „černé body“, který se stal její obchodní značkou. Celá její koncepce uchvátila Hollywood a Donna Karan získala označení „americké Coco Chanel“. V roce 1989 vytvořila rozšířenou řadu oděvů DKNY vhodných pro denní nošení. V roce 1992 uvádí na trh sérii pánského oblečení inspirovanou přáním svého manžela. Od té doby společnost Donna Karan International expanduje a diverzifikuje. Donna Karan se stala jednou z nejúspěšnějších konfekčních značek posledních let.

Za svou práci byla Donna Karan oceněna sedmi cenami CFDA a k dvacátému výročí své činnosti v roce 2004 dostala cenu za celoživotní úspěchy. Od roku 2001 je značka součástí koncernu LVMH, nicméně i nadále Donna Karan zůstává hlavní návrhářkou. Donna nežije jen pro módu. Vychovala dvě dcery a jednoho syna a stala se i babičkou. Žije v městečku East Hamton na pobřeží Atlantského oceánu, kde si nechala vystavět rozlehlou vilu, kde se věnuje meditaci a studiu Východní filozofie.

Modely této značky vyzařují ženskost, sebevědomí jak ve všedních dnech, tak při slavnostních příležitostech. Donna Karan používá převážně kvalitní přiléhavé látky a decentní barevnost. Rafinovanými střihy dociluje ležérní smyslnosti a zároveň decentně maskuje nedokonalosti postavy. Donna Karan vytváří oděvy, které by sama ráda nosila. Její návrhy jsou typické svou jednoduchostí, praktičností, kterou oceňují mnohé celebrity, jako například Barbra Streisand. Ta je i její dobrou přítelkyní, pro kterou navrhla i svatební šaty.

Velkou zajímavostí je, že této talentované módní návrhářce nikdy příliš nešlo kreslení, a tak nebylo snadné své představy přenést na papír. Vždy musela svým asistentům osobně vysvětlovat, jak přesně mají její modely vypadat. Své představy o jejích kolekcích předvádí díky své lásce k látkám, se kterými si pohrává podobně, jako když sochař modeluje svůj výtvor. Ani Donna Karan nezůstala však jen u vytváření oděvů. Její značka zahrnuje i další sortiment a to pánskou módu, džíny, parfémy a bytové doplňky.

 

Foto: donnakaran.com; wikipedia.com