1) Inženýr 3D tisku/tiskáren

3D tisk je oblastí budoucnosti, tisknout se bude vše a módní průmysl rozhodně nebude stát stranou. Projekty pracující s 3D tiskem jsou budoucností nejen kvůli jejich rychlosti a praktičnosti, ale i kvůli šetrnosti vůči životnímu prostředí.

Rychlost a přesnost s jakou lze tisknout, je pro designéry lákavá a má potenciál zrychlit a zefektivnit proces výroby.

bof4

2) Psycholog zákazníků

Jak se mění povaha módy, stává se čím dál tím více součástí našich osobností. Móda již není jen praktickou záležitostí, pro stále více lidí je oblékání způsobem sebevyjádření. Čím více zákazníci o nákupu přemýšlí, tím se stává jejich chování hůře předpověditelným. Je proto potřeba zákazníkům dokonale porozumět a pochopit jejich náladu a potřeby.

bof5

3) Data scientist

Obchody a prodejci dnes o zákaznících shromažďují ohromné množství dat. To, jak efektivně se je podaří zpracovat a analyzovat, pak může ovlivnit prodeje a strategii společností.

Kvalitně analyzovat získaná data je důležité jak pro online prodejce, tak i pro kamenné obchody.

bof3

4) Výzkum a vývoj materiálů

Podle ředitele společnosti Lululemon, firmy, která chce být značkou nejlepšího atletického oblečení na světě, jsou látky a jejich vývoj momentálně tím nejdůležitějším. Výzkum látek je na vzestupu. Zejména co se sportovního a funkčního oblečení týče. Stejně tak, jako byla kdysi vyvinuta lycra a podobné materiály, je i dnes poptávka po nových funkčních materiálech.

Možná se to zdá jako sci-fi, ale firmy v současnosti pracují na vývoji inteligentních látek. Ty budou schopny kontrolovat například lidský tep, náladu, zdravotní stav a pozornost. Nejen v oblasti sportu, ale také v oblasti zdravotnictví je výzkum v plném proudu, jak píše BOF.com.

bof2

5) Odborník na udržitelnost

Zákazníci jsou si velmi dobře vědomi důležitosti udržitelnosti módy a oblečení. Větší informovanost zákazníků tak tlačí firmy k tomu, aby se snažily své výrobky vyrábět co nejvíce eticky a ekologicky. Zákazníci si logicky budou vybírat, které firmě “dají” své peníze, a proto je důležité, nabídnout jim možnost výběru.

Nejedná se pouze o finální produkt, zákazníci chtějí, aby jejich oblečení bylo šito v továrnách s etickým přístupem ke svým zaměstnancům a značky se musí tlaku přizpůsobit. Práce v oblasti udržitelnosti je proto jednou z prací budoucnosti.

bof6

6) Osobní stylista

Pokud nakupujete online, stejně jako čím dál tím více zákazníků po celém světě, bude se vám jistě hodit následující služba online stylisty. Firmy mají zájem nabízet zákazníkům rady v oblasti stylingu a osobního stylu. Služba stylisty se tak díky dígitálnímu světu stává službou dostupnou pro masy. Styling je velmi osobní a dobrý stylista je i dobrý psycholog. Pro firmy je tak těžké vytvořit dokonalý algoritmus, který by zákazníkům pomohl s výběrem zboží.

V současnosti se tak vytváří algoritmy ve spolupráci se skupinou elitních stylistů. Pomoc od někoho takového tak má každý z nás téměř na dosah ruky.

bof1

Zdroj, původní článek: https://www.businessoffashion.com/articles/careers/six-fashion-careers-of-the-future

Foto: pinterest