Neutralita a comfort chic

Sedmačtyřicetiletý designér už svůj talent i dovednosti bez pochyby předvedl. I tak v nové funkci u módního domu Fendi postupoval pokorně a plynule navázal na odkaz Karla Lagerfelda, který tvořil kolekce společně se Silvií Venturini Fendi.

Jako první nás zaujala barevná paleta sestávající z hřejivých béžových tónů, krémových i čokoládových odstínů a klasické černé. Žádná zářivá variace zkrátka nebyla potřeba. “Zábavné a zajímavé prvky nemusí vždy přinášet jen výrazné barvy,” okomentoval Jones neutrální kolorit.

S komfortními barvami šly ruku v ruce také sofistikované a pohodlné střihy. Bundy i kabáty tvořily statement kousky a pozadu nezůstávaly ani elegantní šaty či stále přetrvávající trend dámských kostýmků, který v současnosti upíná pozornost na kalhoty s puky.

Málo plus size, moc kožešin

Jones se setkal s mediální kritikou kvůli nulovému obsazení plus size modelek a to i přesto, že posledních pár sezón, které probíhaly pod kreativním vedením Silvie Venturini Fendi, byly pravidelně zapojovány modelky jako Ashley Graham nebo Jill Kortleve.

Za nás je zase na čase skončit s kožešinovou “tradicí” značky Fendi. Návrhář představil několik kousků z pravé kožešiny, což by s nastupující mladší krví bylo záhodno změnit. I labely jako Gucci, Versace nebo Giorgio Armani skončily s používáním pravých kožešin. Dalším krokem se pro velké módní brandy stal dokonce i ban exotických kůží. I přesto, že o omezení klasické hovězí kůže si zatím můžete jen nechat zdát, přestat využívat kožešiny je v módním průmyslu více než aktuální – nejen co se etického, ale i ekologického aspektu týče.

Podzimní kolekce Fendi byla rovněž zkritizována na známém instagramovém účtu Diet Prada, který často cílí na kopírování napříč značkami. Nové RTW kousky Kima Jonese v béžových tónech se totiž nápadně podobají velbloudím outfitům značky Max Mara. Prohlédněte si celou kolekci a posuďte sami.

Foto: Fashionista