-->

Fitness průvodce: klasiky, jež fungují a jak u nich vydržet

/ Tereza Spilková

Jak najít to správné?

Novoroční předsevzetí začít cvičit půjde mnohem snadněji, když najdete cvičení, které vás bude opravdu bavit.

Jóga

Pokud si myslíte, že jóga je jen takové pomalé protahování, pak vás musíme vyvést z omylu. I u ní se můžete pořádně zapotit a není to žádná hračka. Navíc budete mít skvělou postavu, dlouhé svaly (na pohled) a pevný postoj. Na výběr máte velké množství druhů jógy, tak zvolte tu, co vás naláká nejvíce.

Pro koho je vhodná: Chcete-li se u cvičení hlavně protáhnout a zrelaxovat, pak je jóga skvělá právě pro vás, ideálně ráno před prací nebo před školou. Po józe budete jako noví, takže odstartovat den v zenové tělocvičně je skvělou volbou. Hlavně na pondělí rána.

Box

Boxu se v poslední době dostává čím dál tím větší oblíbě. Vybijete si na něm všechnu negativní energii a budete správně a poctivě “vyšťavení”.  Rozhodně to není jen pro muže. Díky rychlým a hbitým pohybům vzniknou krásné a přirozené svaly.

Pro koho je vhodná: Ti z vás, kteří si chtějí úplně vyčistit hlavu, vybít energii a vypotit všechno, co se ve vás během dne usadilo, si box zamilují. Ideální na frustraci z práce, školy, menší i větší naštvání.

Zumba, taneční hodiny

Nejste zrovna sportovní typ, ale chcete se hýbat? Zkuste tanec nebo zumbu. Není to nic, po čem by vám během chvilky narostly svaly, ale určitě se budete cítit nabití energií a něco spálíte!

Pro koho je vhodná: Pro milovníky tance a pro ty, komu nedělá problém zvládnout choreografii (tady ten problém máme my, přiznáváme). Musíte zapojit i hlavu a procvičit paměť.

Spinning

Chcete si sáhnout až na dno svých možností? Pak je hodina spinningu ideální. Budete se muset snažit víc a víc a na žádné zpomalování ani zastavování se nehraje. Na konci ale pocítíte vítězství, že jste to nevzdali.

Pro koho je vhodný: Máte rádi výzvy? Pořádná hodina spinningu je mnohem náročnější, než si myslíte. Musíte být prostě srdcem skuteční sportovci.

Pilates

Pilates je naprosto ideální pro zpevnění postavy v krátké době. Malé a pomalé pohyby se zdají být jednoduché, věřte ale, že druhý den se vám nebude vstávat zrovna snadno (pokud cvičíte poctivě). Na internetu navíc najdete spoustu cviků, které zvládnete i doma.

Pro koho je vhodná: Jestli vás na tělocvičny moc neužije a nejraději cvičíte sami a doma, pilates s klidem zvládnete kdykoliv a kdekoliv. Takže ideální pro lenochy, co chtějí mít ploché břicho (ano, sem patříme i my v redakci).