Galeries Lafayette otevřela mužům ráj

Poptávka po pánských doplňcích stoupá stále strměji a pařížská Galeries Lafayette na skutečnost reaguje. Jedno z nejznámějších a nejoblíbenějších módních center věnovalo doplňkům pro muže celé první patro dříve zasvěcené oděvům.

Galeries Lafayette má v Paříži celkem tři budovy. Hlavní Coupole, Maison se vším pro bydlení a nakonec i Homme, ve které se přestavovalo. V prvním patře o výměře tisíce čtverečních metrů jsou nově rozprostřeny hodinky, sluneční brýle, klobouky, kožené doplňky, motýlci či kšandy z kolekcí celkem stovky různých značek.

Doplňky jsou pro muže ještě důležitější než pro ženy,“ řekl pro WWD vedoucí nákupčího týmu pro Galeries Lafayette Saad Daher. Muž se podle něj vyvinul. „Je v módě vzdělanější než kdy předtím a dokáže mixovat značky způsobem, jakým to předtím zvládly pouze ženy.“ Následujíce jeho potřeby, vybudovala pro něj pařížská legenda dostatečný prostor, který podle tvůrců pomůže i celkové image. Najdou tam totiž prý vedle tradičního i něco neočekávaného.

Nejvýznamnější ze světových Galeries Lafayette nereaguje ale jen na domněnky o mužské módní poučenosti, vychází ze zjištění o situaci na trhu v posledních letech. Podle analýzy I.B.M. Global Business Services klesl během recese v roce 2009 prodej pánských doplňků dvakrát rychleji než dámských. Pořádně stoupat začal až v druhé polovině roku 2011, kdy vydělal podle agentury NPD Group až 6 miliard dolarů.

Finanční krize totiž sebrala mužům práci a následně je přinutila se o sebe starat. K jejímu opětovnému získání byl kromě zkušeností potřeba i skvělý vzhled. „Byl to budíček pro řadu mužů,“ řekl na nedávném Men´s Wear Summit Eric Jennings, viceprezident a ředitel pánské sekce obchodního domu Saks Fifth Avenue. „Museli najednou vypadat nablýskaně, elegantně a chytře.“

O architektonickou stránku prostoru v Galeries Lafayette Homme se postaral Bruno Moinard, který už patra v minulosti předělával. Do kolosálních rozměrů postavil vitríny pro sortiment stálý a také místo speciálně určené pro prezentování nových kolekcí i důležitých trendů. V březnu na něm sídlí hodinky Karla Lagerfelda, v dubnu je vystřídá téma „fashion sports“ a s ním spojené oděvy.

Nicméně změna patra má být pouze jedním z kroků k chystaným radikálním zásahům v roce 2014. Z budovy Homme se do protější Maison přesune oddělení Gourmet, a dům tak naplní svůj název. Kompletně se zaměří na muže a k dosažení cíle mu bude k dispozici i přístavba patra čtvrtého.

Foto: galerieslafayette.com