V padesátých letech, po smrti Guccie Gucci, je rodinný podnik rozdělen mezi jeho čtyři syny. Z nich nejúspěšnější je Aldo Gucci, který vedl podnik po dalších 30 let. Ihned po smrti svého otce otvírá Gucci své další butiky a to v Londýně, Paříži a New Yorku. V 50. letech uvádí na trh další úspěšný výrobek rodinné firmy a to mokasíny. O deset let později zavádí nejen logo GG, ale i slavnou zeleno-červeno-zelenou tkaninu Gucci. V té době Gucci vytváří kabelku pro Jacqueline Onassis přes rameno nazvanou Jackie O, pro Grace Kelly navrhuje slavný hedvábný šál s květinovým potiskem. Liz Taylor I Peter Sellers nosí tašku Hobo Unisex, prostorný vak s nastavitelnými řemeny, který dodnes patří ke standardní nabídce značky. V 70. letech slaví značka Gucci úspěch také v Asii.

Roku 1982 se rodinný podnik mění na akciovou společnost, ale z důvodu dědických sporů je polovina společnosti prodána investiční korporaci z Bahrajnu. V roce 1995 rodinné rozepře vyvrcholí vraždou Mauricia Gucci, vnuka zakladatele firmy, za kterou stojí jeho vlastní manželka. V této těžké době pozvedá opět popularitu této značky mladý módní návrhář Tom Ford, který se v 90. letech stává kreativním ředitelem. Svými přitažlivými a provokativními modely a velkou reklamní kampaní zdesetinásobí obrat firmy. Za působení Toma Forda se Gucci stává kultovní značkou a synonymem naprostého luxusu. V roce 2001 uzavírá Gucci dohodu o spojení Gucci Group, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton a Pinault-Printemps-Redoute a stává se globálním světovým hráčem na módním poli a kupuje renomované módní značky jako Bottega Veneta, Di Modolo, Balenciaga a uzavírá partnerství s módní návrhářkou Stella McCartney. Roku 2004 Tom Ford společně s předsedou představenstva Domenico de Sole opouštějí firmu Gucci a zakládají vlastní firmu Tom Ford Copany. Ta od roku 2006 vytváří kosmetickou řadu pro Estée Lauder. Po odchodu Toma Forda nastupují na jeho post módní návrhářky Frida Giannini a Alessandra Facchinetti.

V roce 2005 je Gucci opět na vrcholu své slávy a vysokých zisků. Polovina zisku společnosti tvoří kabelky a kožené zboží. Především v Asii jsou kabelky a tašky Gucci symbolem absolutního luxusu a každá žena šetří peníze, aby jednou mohla vlastnit pravou kabelku Gucci. Gucci je i vlastníkem jednoho z rekordů, které byly zapsány do Guinnesovy knihy rekordů a to díky džínám s názvem „Genius Jeans“ které se staly nejdražšími na světě. Byly představeny v říjnu roku 1998 v Miláně a jejich cena byla tehdy 3 134 dolarů. Tyto džíny měly vzhled „potrhané džínoviny“ a pokryté „africkými korálky“. A ještě jedna zajímavost na závěr v roce 2003 byla značka Gucci třetí nejvíce zmiňovanou značkou 20 nejlepších singlů v hudební hitparádě Billboard. Dohromady se objevila ve 47 různých písní.

Foto: www.facebook.com/GUCCI, fashionologie.com