-->

Gymnastický míč: Vytvarujte si břicho i zadek

/ Michala Bradová

Uvažujete, že si domů pořídíte nějakou cvičební pomůcku? Zkuste gymnastický míč. Možná vás překvapí, jaké buchty na břichu se s ním dají upéct. A nejen to!

Mnoho názvů, jeden míč

Fit Ball, Gymnastik Ball, Physio Ball, Body Ball, Big Ball a pravděpodobně i jiné názvy nese česky zvaný gymnastický míč. Má široké využití. Můžete na něm klasicky sedět, rehabilitovat, protahovat se, ale rovněž i posilovat v rámci funkčních tréninků. Na rozdíl od pevné podložky nemáte takovou stabilitu, takže zapojíte více svalů, čímž je cvičení efektivnější.

Balanční cvičení

Působí především na tzv. hluboký stabilizační systém, jenž ovlivňuje koordinaci těla a jeho správné držení. Tvoří ho svaly šíjové, zádové a pánevní dno. Existuje spousta cviků různé náročnosti a při jejich provádění vždy myslete na držení těla – nehrbte se, narovnejte záda, ramena směřujte dolů a dozadu, přičemž podsaďte pánev.

Posilovací cvičení

Míč můžete zapojit i do vašich klasických tréninků. Různými přítahy, rotacemi, pérováním, vzpory či zvedáním pánve formujete přímé i šikmé břišní svaly. Pěkně ucítíte i paže, prsní svaly, stehna, zadek či zmíněné zádové svalstvo. Jde skutečně o komplexní cvičení a určitě to bude příjemná změna, která vás překvapí svou náročností.

Jeden míč, mnoho pozitiv

Cvičení na míči formuje a tvaruje jednotlivé partie, protahuje a zpevňuje svaly, pomáhá k lepší koordinaci a stabilitě, zvyšuje ohebnost, spaluje tuky, pozitivně působí na kardiovaskulární systém a pomáhá od problémů se zády a krční páteří, tak mu dejte šanci.