Jillian Mercado, jak její příjmení a ostatně i tvář prozrazují, má dominikánské předky. Pochází z New Yorku a modelingu se věnuje od roku 2014. Ještě předtím však stačila vystudovat merchandising na newyorském Fashion Institute of Technology. S trochou nadsázky o sobě říká, že zájem o tento obor pochytila nejen od své matky, která pracuje jako švadlena, ale především od svého otce, jenž je prodavačem obuvi.

S módní branží se nejprve prakticky seznámila díky stážím v časopisech Veranda a Allure. Několik let také jako dobrovolnice pracovala pro nejsledovanější fashion week světa. Seznámila se na něm s fotografem a publicistou Patrickem McMullanem, pro jehož časopis PMc pracovala jako produkční.

Zlom v její kariéře znamenalo především založení vlastního blogu Manufactured 1987, jenž odkazuje k roku Jillianina narození, a pozice výkonné ředitelky v online magazínu We the Urban. Zde se seznámila s dalšími klíčovými osobnostmi z branže, jako je například umělecký ředitel značky Diesel Nicola Formichetti, který je současně úzkým spolupracovníkem Lady Gaga. Mladý návrhář a kreativec ji v roce 2014 obsadil do své první kampaně pro italskou značku po boku umělce Jamese Astronauta.

V denimové kampani s odbarvenými platinovými vlasy Jillian okouzlila šéfa modelingové agentury IMG Models, která zastupuje takové hvězdy, jako jsou Gigi a Bela Hadid, Elsa Hosk, Laetitia Casta, Dakota Johnson či nestárnoucí Lauren Hutton a aktuálně nejobsazovanější plus size modelka světa Ashley Graham. Okamžitě této energické ženě nabídl smlouvu a rozhodně neprohloupil!

Od té doby se Jillian Mercado jako modelka objevila v kampaních pro obchodní řetězec Nordstrom, na stránkách Vogue, Glamour, Cosmopolitan či na obálce Posture Magazine. Účinkování v módních kampaních a fotografie v prestižních časopisech bere jako utvrzení v tom, že být rozdílná, znamená být stejně dobrá jako ostatní. Pro britský Guardian přímo uvedla:

“Hodně lidí mé fotografie vídá kolem sebe. Věřím, že to přispívá k tomu, aby nás postižené ostatní vnímali ve zcela jiné rovině. Věděla jsem, jak moc úzkoprsý umí módní průmysl být. Neustále jsem proto před sebou měla svůj cíl a opakovala si: Hlavně zůstaň sama sebou a jdi si za tím! Módní svět mě ale uvítal s otevřenou náručí. Stále se obávám negativních názorů, zlých pohledů a ošklivých řečí, ale zdá se, že lidé opravdu respektují, kým jsem. Je to důkaz toho, že móda se skutečně výrazně proměnila. A pokud jsem k tomu mohla přispět alespoň malou kapkou, je to úžasné.”

 

Podíváte-li se na Jillianiny fotografie i mimo kampaně, je jasné, že tato báječná žena se ve svém těle cítí spokojeně. Její entuziasmus, dobrá nálada a nápadité outfity, které předvádí, jsou pro nás nehynoucí inspirací. Bravo, Jillian!