Vraťme se k samotnému Hubertovi. V roce 1952 si založil svůj ateliér, a to po zkušenostech, které získal při práci pro jiné slavné módní domy a to Balmain, Dior a Elsa Schiaparelli. V té době patřil mezi nejmladší módní návrháře, kteří tvořili samostatné kolekce. Svou první kolekci představil ve svém vlastním bytě, který se po velkém úspěchu celé kolekce stal obratem  módním salonem. Dveře se u něj prakticky netrhly a zákaznice byly nadšené. Jeho kolekce měly čisté linie vyrobeny z bavlněných látek, takže byly nejen krásné, ale i pohodlné.

Tato prostá elegance si získala okamžitou oblibu i u slavných osobností, jakými byly Grace Kelly a Jacqueline Kennedy, které se staly jeho věrnými zákaznicemi. Avšak jeho největší obdivovatelkou a jeho celoživotní múzou byla slavná herečka Audrey Hepburn. Hubert ji upřímně miloval a šít pro ni, byla jeho největší vášeň. Jak sám řekl, “padlo jí vše, co jsem ušil”. Po společném seznámení začal  Hubert de Givenchy navrhovat veškeré její filmové kostýmy, které můžeme dodnes obdivovat ve filmech “Sabrina, Snídaně u Tiffanyho nebo My Fair Lady”. I jeho první parfém věnoval právě ji. Hubert de Givenchy je rovněž považován za spoluobjevitele “malých černých”, které Audrey Hepburn tolik nosila a vždy zůstal v módě věrný čistým a prostým střihům. Postupně jen do svých kolekcí zakomponoval více výrazných barev a tím své kolekce oživil a povýšil na dokonalé.

Značka Givenchy se v roce 1981 dostala pod koncern LVMH a o 14 let později sám Hubert de Givenchy odešel do “módního důchodu”. V čele jeho značky se vystřídalo několik módních tvůrců jako například dnes již zemřelý Alexander McQueen nebo John Galliano.
Zajímavostí této značky a mýtus, který tato značka vytvořila, je to, že módní kolekce dříve vždy nejdříve viděly zákaznice a poté teprve tisk a módní časopisy. Média nemohli být přítomni žádné z módních přehlídek, proti čemuž se tisk značně bouřil. A za touto tajemnou slupkou se však neskrýval Hubert de Givenchy, ale Cristobal Balenciaga, který úspěch značky Givenchy značně pozdvihl. Dnes tomu tak už není. Značka Givenchy se účastní módních týdnů v Paříži, New Yorku, Miláně a vždy v předních řadách sedí ty největší jména módního průmyslu a tisku v čele s americkou módní šéfredaktorkou Anne Wintour.

Foto: facebook.com; wikipedia.org