Iconiq seriál: Změna životního stylu. Díl první

Vánoční svátky skončily a s nimi i období odpočinku a mnohdy i nezřízeného přejídání. Je jasné, že v mnoha domácnostech nastává období diet a detoxů.

Ne vždy je ale jednorázová dieta tím nejlepším řešením. Rozhodnutí se sebou něco dělat by mělo být komplexnější, i díky tomu vám pak elán vydrží delší dobu a výsledky na sebe nedají dlouho čekat. Začít můžete kdykoliv, nejen když je zrovna prvního nebo pondělí. Připravili jsme si pro vás lednový seriál o změně životního stylu, každý díl bude zaměřen tématicky a těšit se můžete i na rozhovory s odborníky. V první části se pojďme věnovat jídlu a jeho přípravám a obecně jednoduchým pravidlům, které vás pomohou nastartovat.

1. PŘÍPRAVA

Říká se, že štěstí přeje připraveným. Rozhodně na tom něco je, vrhnout se do víru zdravých potravin bez špetky vědomosti rozhodně nedoporučuji. Když už se rozhodnete se svým tělem něco udělat, nechte si čas na rozmyšlenou a vytvořte si cíl – čeho chcete dosáhnout a jakým způsobem. Pokud rádi jíte zeleninu, ovoce a zdraví prospěšné potraviny – skvělé, pokud holdujete spíše fastfoodu a smaženým jídlům a například luštěniny vám nic neříkají, zkuste změnu pomalou a vyberte si a především ochutnejte jednotlivé druhy v různém provedení. Například cizrnová polévka s kokosovým mlékem a zázvorem je zdravá varianta, na které si určitě pochutnáte. A takový losos chutná skvěle i ve formě tataráku s avokádem.

2.PITNÝ REŽIM

Za den byste měli vypít více než dva litry tekutin, nejlépe čisté neperlivé vody či ovocných i bylinkových čajů. Sladké nápoje je dobré vynechat. ICONIQ TIP: Skvělý energický efekt má čerstvá grepová šťáva. Grep zvyšuje obranyschopnost organismu, zlepšuje krevní oběh, snižuje hladinu cholesterolu v krvi a je doslova přeplněný vitamíny.

3. PRAVIDELNOST

Mnoho z nás má problém si své rozhodnutí udržet. Pravidelně jíst pětkrát denně v menších porcích se doporučuje při každé úpravě jídelníčku. Ne vždy se to přes den podaří, proto je lepší si jídla připravit předem do přenosných krabiček, budete tak mít větší kontrolu nad tím, co jíte a kdy. Je důležité také pravidelně pít, aby vaše tělo mělo možnost zpracovávat tekutiny postupně.

4. ČAS A KLID NA JÍDLO

Ne nadarmo se říká, že bychom si jídlo měli vychutnat v klidu, bez televize a jiných rozptylovačích pozornosti. Pokud jíme ve stresu a spěchu, pak nás neminou zažívací obtíže menšího či většího rázu anebo v této situaci sáhneme po jídle nevhodném.

Pokud si nevíte rady například s počítáním kalorií, v dnešní době už najdete mnoho mobilních aplikací, které vám pomohou rozeznat jaké má jednotlivé jídlo energie. Například aplikace Kalorické tabulky vám nejen spočítá energii v daných potravinách, ale pomůže vám také sestavit jídelníček a dokonce díky čtečce čárkového kódu také okamžitě zjistíte přesně co jíte.

Další díl našeho lednového seriálu, na který se můžete těšit za týden, bude věnován pohybu. Jaké cvičení si vybrat, jaký pohyb je vhodný a kolikrát týdně a také za jak dlouho se dostaví výsledky. Oslovíme také odborníky z oboru, aby vás nadšeně přívitali do vaší změny životního stylu.

Foto: Pinterest.com