Jak jíst zdravě, ale levně 2. část

/ Anna Basiková

Snažíte se jíst zdravě, ale utrácíte za to majlant? V minulém článku jsme vám dali několik tipů, jak jíst zdravě, ale levně. Tentokrát vám poradíme, z čeho vařit.

Jak jíst zdravě ale levně, jste se mohli dočíst tady. Tentokrát se zaměříme na vaření. Kupujte levné ale kvalitní a zdravé potraviny, jako jsou brambory, kořenová zelenina, fazole, čočka, rýže, zelí, jablka… Jsou levné, ale obsahují zdraví prospěšné látky.

Tasty-Kitchen-Blog-Red-Lentil-Coconut-Soup-00

Brambory snižují krevní tlak, luštěniny jsou dobrým zdrojem bílkovin, rýže je lehce stravitelná a neobsahuje cholesterol, zelí je bohaté na vitamíny C, B a E a jablka redukují tělesný tuk. Můžete je vařit, zapékat, dělat z nich polévky… Zaměřte se na jednoduché recepty – brambory s dušenou mrkví, špagety s cuketou, houbové rizoto a podobně.

Bacon-fried-rice-recipe

Co se týče potravin v supermarketech, možná jste si mysleli, že neznačkové produkty jsou jen levné a nekvalitní náhražky těch značkových, které známe z televize. Opak je ale ve většině případů pravdou.

Co ale v supermarketech určitě nekupujte, je maso. Je tučné a nastavované vodou. Radši nakupte u řezníka. Je kvalitnější, takže vám bude stačit menší množství.  To samé platí i o pečivu. Než kupovat za pár korun rozmrazený polotovar, vyplatí se koupit kvalitní chléb. Je sice dražší, ale sníte ho méně, protože vás zasytí.

210557_1

Foto Pinterest